znanost 2.10.2015 13:21

Mariborska fakulteta za gradbeništvo ob obletnici z novim imenom

Maribor, 2. oktobra - Mariborska fakulteta za gradbeništvo, ki že nekaj let združuje tri študijske programe, ob 20. obletnici dobiva novo, ustreznejše ime Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo. Čeprav se ponaša s številnimi strokovnjaki in mednarodnimi uspehi, ima v zadnjih letih manjši vpis, predvsem zaradi razmer na trgu.

Maribor, FGPA.
Novinarska konferenca Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA) Univerze v Mariboru, na kateri so predstavili pogled v prihodnost gradbeniške, prometno inženirske in arhitekturne stroke.
Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA

Maribor, FGPA.
Novinarska konferenca Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA) Univerze v Mariboru, na kateri so predstavili pogled v prihodnost gradbeniške, prometno inženirske in arhitekturne stroke.
Predstojnik oddelka za prometno inženirstvo Marjan Lep in dekan fakultete Miroslav Premrov.
Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA

Maribor, FGPA.
Novinarska konferenca Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA) Univerze v Mariboru, na kateri so predstavili pogled v prihodnost gradbeniške, prometno inženirske in arhitekturne stroke.
Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA

Maribor, FGPA.
Novinarska konferenca Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA) Univerze v Mariboru, na kateri so predstavili pogled v prihodnost gradbeniške, prometno inženirske in arhitekturne stroke.
Dekan fakultete Miroslav Premrov.
Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA

Študij gradbeništva se je v Mariboru začel leta 1960, fakulteta pa je bila ustanovljena leta 1995 in je poleg gradbeništva zajemala še prometno inženirstvo. Leta 2007 se jima je pridružil še študijski program arhitektura.

Kot je pred današnjo slovesnostjo ob 20. obletnici fakultete in 55. obletnici programa gradbeništvo povedal dekan fakultete Miroslav Premrov, je v Sloveniji na področju graditeljstva veliko problemov, ki zahtevajo strokovne rešitve. Hkrati je gradbeništvo močno odvisno od gospodarskih gibanj v državi, kar se odraža tudi na njihovem študiju.

V lanskem študijskem letu so vpisali 193 študentov, kar je manj kot prejšnja leta. To je po ocenah Premrova predvsem posledica trenutne krize gradbene industrije. Po drugi strani imajo letno približno enako število diplomantov, njihovi rezultati, tudi v mednarodnem merilu, pa rastejo, kar po besedah dekana nakazuje na nenehno rast kakovosti fakultete. Med drugim so prvi v Sloveniji razvili tutorski sistem. "Na žalost pa veliko diplomantov odhaja v tujino, kar je velika škoda za državo," je poudaril.

Ena od glavnih prednosti fakultete je po besedah predstojnika oddelka za prometno inženirstvo Marjana Lepa dejstvo, da z združevanjem treh študijskih smeri pod eno streho omogoča možnost dialoga, "tudi ostrega", med gradbeniki, prometniki in arhitekti, ki morajo sodelovati tudi v realnem življenju. "Že pred dobrimi 20 leti so naši starejši kolegi daljnovidno prepoznali, da bosta promet in mobilnost več kot samo projektiranje in gradnja cest," je dodal.

Razmeroma majhno zanimanje za študij na teh smereh ga čudi, ker so v Mariboru nenehno glasne javne polemike glede določenih urbanističnih rešitev. Nazadnje je veliko prahu dvignila zapora Koroške ceste, pri kateri so sodelovali tudi strokovnjaki s te fakultete.

Po besedah predstojnika oddelka gradbeništvo Tomaža Tollazzija je Maribor s svojimi prometnimi rešitvami, tudi po zaslugi znanja s fakultete za gradbeništvo, velikokrat oral ledino. Tako so tu postavili prvo montažno in prvo turbo krožišče in prvi uvedli sistem souporabe voznega pasu s kolesarji, na fakulteti pa so pripravili tudi predlog za izgradnjo mestnega predora.

Študij arhitekture ima že od nekdaj težavo s prostori. A to bodo po besedah predstojnika oddelka Uroša Lobnika kmalu rešili, saj se bodo prihodnje leto preselili v obnovljene prostore na Krekovi ulici.