Makovec Brenčičeva sprejela tri raziskovalne skupine z izjemnimi uspehi

Ljubljana, 23. februarja - Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič je danes sprejela tri skupine slovenskih raziskovalk in raziskovalcev, ki so dosegli izjemen uspeh na znanstveno-raziskovalnem področju. Med njimi je sprejela skupino, ki je potrdila povezavo med okužbo z virusom zika in mikrocefalijo.

Skupino, ki je kot prva na svetu potrdila povezavo med okužbo z virusom Zika in mikrocefalijo in je v ponedeljek prejela priznanje predsednika republike jabolko navdiha, vodi Tatjana Avšič Županc. Današnjega sprejema pri ministrici pa so se udeležili še Jernej Mlakar, Miša Korva, Mara Popović, Mateja Poljšak Prijatelj, Jerica Mraz, Marko Kolenc, Katarina Resman Rus, Alenka Vizjak, Jože Pižem in Miroslav Petrovec, so sporočili z omenjenega ministrstva.

Makovec Brenčičeva je tudi sprejela Roberta Dominka s Kemijskega inštituta v Ljubljani, ki je skupaj s svojim podoktorskim študentom Ericom McCallom, in v sodelovanju z raziskovalci College de France, objavil članek v prestižni znanstveni reviji Science o novih obetih na področju akumulatorjev za električna vozila. Ti bodo bolj zmogljivi in bodo manj obremenjevali okolje. Dosežek postavlja laboratorij za kemijo materialov v vrh svetovnih laboratorijev na tem področju.

S Kemijskega inštituta je bila na sprejemu pri ministrici še skupina raziskovalcev pod vodstvom Romana Jerale, ki so našli način za pripravo molekulskih struktur, kjer se veriga molekul v določenem vrstnem redu zelo hitro spontano zvije v želeno nanostrukturo.

Ker so vozli zelo uporabni v tehnologiji, pričakujejo, da bodo s pomočjo molekulskih vozlov uspeli pripraviti nanomateriale, ki bodo bolj trdno povezani in bodo imel druge zanimive lastnosti. Sprejema so se poleg Jerale udeležili še Helena Gradišar, Tomaž Pisanski in Nino Bašič, navajajo na ministrstvu, pristojnemu za znanost.

Raziskovalke in raziskovalci so pozdravili ministričin sprejem in dejali, da je to dober obet za prihodnost, obenem pa pozvali, da se področju znanosti in raziskav nameni ustrezna podpora.

Makovec Brenčičeva je dejala, da si za to prizadeva ter da je pomembno, da se pomena temeljnih raziskav zaveda tudi družba v celoti, saj brez znanosti in raziskav ni družbenega napredka, so sporočili z ministrstva.