Slovenski znanstveniki bodo sodelovali v evropskem projektu EUTYPES

Ljubljana, 18. avgusta - Slovenski znanstveniki bodo v okviru evropskega projekta EUTYPES razvijali tehnologije za varno in zanesljivo delovanje programskih in informacijskih sistemov. Slovenijo bosta v projektu zastopala Gregor Molan iz podjetja Comtrade Digital Services ter Andrej Bauer z ljubljanske Fakultete za matematiko in fiziko, so sporočili iz podjetja.

Ljubljana. Gregor Molan iz podjetja Comtrade Digital Services, ki bo sodeloval v projektu EUTYPES. Foto: Comtrade

Ljubljana.
Foto: Comtrade

Ljubljana. Tehnologija, hekerstvo, računalnik, internet, programiranje, server, strežnik, heker, računalništvo, računalniška varnost. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Oba predstavnika Slovenije bosta sodelovala pri vodenju projekta EUTYPES, širša skupina slovenskih znanstvenikov pa bo v okviru projekta z evropskimi partnerji razvijala nove metode za zagotavljanje pravilnosti in ustreznosti tehnologij, ki jih razvijajo visokotehnološka IT-podjetja.

Znanstveniki bodo pri razvoju metod uporabljali teorijo tipov, ki je moderna različica matematične logike, prilagojena potrebam računalništva, so pojasnili v podjetju. "Tak pristop zagotavlja izjemno visoko stopnjo kvalitete sistemov, saj se njihova ustreznost potrdi z računalniško preverjenimi matematičnimi dokazi."

Projekt EUTYPES bo potekal v okviru programa za evropsko sodelovanje v znanosti in tehnologiji (COST), ki skrbi za usmerjen razvoj znanosti in tehnologij na področju Evropske unije. V projektu sodeluje 23 držav, trajal pa bo do marca 2020.

Kot je dejal Bauer, je EUTYPES akademska raziskovalna mreža, ki deluje na celotnem območju EU. V njej po njegovih besedah sodelujejo uveljavljeni raziskovalci, ki so v preteklosti pomembno prispevali k razvoju teorije tipov ali prakse tega področja. "Njihove ideje so oblikovale naš pogled na to, kaj je programski jezik, na kakšen način je treba razvijati programsko opremo in kako lahko pravilnost programske opreme zagotovimo z uporabo teorije tipov in logike."

Po besedah Molana je Comtrade priložnost za sodelovanje v projektu dobil zaradi preteklih izkušenj iz številnih raziskovalnih projektov. Z vključevanjem najnovejših odkritij na področju matematične teorije tipov in logike v okviru projekta EUTYPES pa bodo lahko tako še povečali prednost podjetja. "Po štirih letih lahko pričakujemo programski jezik, ki bo korak pred konkurenčnimi podjetji v razvoju visokotehnoloških storitev programske oprem," je povedal Molan.

Kot so še zapisali v podjetju Comtrade, bo imela aktivna udeležba v programu EUTYPES tudi širše pozitivne posledice za domače gospodarstvo. Slovenska IT-podjetja bodo v naslednjih štirih let deležna brezplačnega prenosa znanj tujih in domačih strokovnjakov oz. akademikov in ga bodo lahko v nadaljevanju prenašala naprej na zaposlene in v same izdelke, rešitve ali storitve.