STAznanost

Na mariborski Dobi o inovativnosti v visokem šolstvu

Maribor, 30. avgusta - Na mariborski zasebni fakulteti Doba so danes razpravljali o pomenu inovativnosti v visokošolskem izobraževanju in potrebnih premikih od tradicionalnih k inovativnim praksam visokošolskega prostora. Razprave se je udeležila tudi šolska ministrica Maja Makovec Brenčič, ki je zagotovila, da sledijo vsem ključnim strateškim ciljem na tem področju.

Maribor, Fakulteta Doba. Okrogla miza fakultete Doba o inovativnosti v visokem šolstvu. Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič. Foto: Gregor Mlakar/STA

Maribor, Fakulteta Doba.
Okrogla miza fakultete Doba o inovativnosti v visokem šolstvu.
Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič.
Foto: Gregor Mlakar/STA

Med tremi strateškimi ključnimi cilji, ki so si jih zadali v tem mandatu, je Makovec Brenčičeva omenila odličnost oziroma kakovost, ne le na tehnološkem, pač pa tudi na družbenem področju, ki jo je po njenem še posebej pomembno spodbujati in tako ljudem omogočiti vseživljensko krepitev njihovih kompetenc.

Drugo področje, ki po besedah ministrice vključuje veliko inovativnosti, je krepitev in še bolj trdna gradnja mostu med izobraževanjem in gospodarstvom, kjer so že uveljavili nekaj novih pristopov. V tem smislu je spomnila na pametno specializacijo, omenila je tudi odprta učna okolja ter krepitev tiste dodane vrednosti, ki je najbolj pomembna za rast družbe kot celote in njen napredek.

Tretje področje je po njenih besedah odprtost šolskega, izobraževalnega in znanstvenega področja, tako v domačem okolju kot v mednarodnem prostoru. "Tem trem ciljem sledimo z razvojnimi in integralnimi viri, pri tem pa je potreben čas in temeljit razmislek, prej evolucija kot revolucija, da to potem res tudi uveljavimo," je še dodala ministrica za izobraževanje.

Sogovorniki so se ob tem strinjali, da se visokošolsko izobraževanje v svetu in v Sloveniji sooča z vrsto izzivov, pri tem pa je predpogoj za učinkovit, trajnostno naravnan in socialno pravičen družbeni razvoj v Evropski uniji in v Sloveniji modernizirano, tehnološko podprto in novim družbenim okoliščinam prilagojeno visoko šolstvo.

Po besedah dekana Dobe Rasta Ovina izobraževanje v sedanjih časih ne more biti več omejeno na določen prostor, čas, program in predavatelja, saj je osnova motivacija študentov, ki jo od njih pričakujejo, njihova radovednost. Po drugi strani je danes na voljo tudi tehnologija, ki vsem zainteresiranim omogoča dostop do želenih informacij.

"Problem v izobraževanju ni pomanjkanje denarja ali nekakovostni programi in neusposobljeni učitelji, pač pa prej sama šolska izobraževalna paradigma, ki še vedno temelji na logiki potreb industrijske revolucije, ko sta bila v ospredju produktivnost in profit. Danes je drugače, saj je izobraževanje pomembno ne le zaradi vključevanja na trg dela, pač pa zaradi vključevanja v družbo nasploh," je dejal Ovin.