Slovenski dijaki uspešni na mednarodni olimpijadi iz astronomije

Ljubljana, 7. januarja - Slovenska reprezentanca srednješolskih astronomov je sodelovanje na 10. mednarodni olimpijadi iz astronomije in astrofizike v Indiji. Vseh pet tekmovalcev je namreč prejelo odlikovanja: tri pohvale, bronasto in srebrno medaljo.

Indija, Bhubaneswar. Jakob Robnik z bronasto medaljo. Foto: Maruša Žerjal

Indija, Bhubaneswar.
Jakob Robnik z bronasto medaljo.
Foto: Maruša Žerjal

Indija, Bhubaneswar. Luka Govedič s pohvalo. Foto: Andrej Guštin

Luka Govedič s pohvalo.
Foto: Andrej Guštin

Indija, Bhubaneswar. Urban Ogrinec, dobitnik pohvale za dosežek na olimpijadi. Foto: Andrej Guštin

Indija, Bhubaneswar.
Urban Ogrinec, dobitnik pohvale za dosežek na olimpijadi.
Foto: Andrej Guštin

Indija, Bhubaneswar. Anže Jenko je prejel pohvalo za dosežek na olimpijadi. Foto: Andrej Guštin

Indija, Bhubaneswar.
Anže Jenko je prejel pohvalo za dosežek na olimpijadi.
Foto: Andrej Guštin

Omenjena olimpijada je potekala od 9. do 19. decembra 2016 v indijskem mestu Bhubaneswar. Tekmovanje so sestavljali štirje sklopi: teoretični, opazovalni, skupinski del ter obdelava podatkov, so sporočili iz Društva matematikov, fizikov in astronomov (DMFA) Slovenije.

Letošnjo olimpijsko ekipo so sestavljali Luka Govedič (II. gimnazija Maribor), Anže Jenko (bivši dijak Gimnazije Bežigrad), Aleksej Jurca (Gimnazija Bežigrad), Jakob Robnik (bivši dijak Gimnazije Bežigrad) in Urban Ogrinec (Gimnazija in SŠ Rudolfa Maistra, Kamnik).

Izbrani so bili izmed najbolje uvrščenimi srednješolci in srednješolkami na tekmovanju iz znanja astronomije za Dominkovo priznanje, ki ga od mednarodnega leta astronomije 2009 prireja DMFA Slovenije.

Aleksej Jurca je na letošnji olimpijadi prejel srebrno medaljo, Jakob Robnik bronasto medaljo, Luka Govedič, Anže Jenko in Urban Ogrinec pa pohvalo. Slovenske ekipe srednješolcev so na mednarodni olimpijadi sodelovale že četrto leto in doslej osvojile skupno pet medalj in devet pohval.

Ekipa se je na tekmovanje podala pod vodstvom in mentorstvom Andreja Guština (DMFA Slovenije), Andreje Gomboc (Fakulteta za naravoslovje, Univerza v Novi Gorici) in Dunje Fabjan (Fakulteta za matematiko in fiziko, Univerza v Ljubljani) ter v spremstvu Maruše Žerjal (Fakulteta za matematiko in fiziko, Univerza v Ljubljani).

Na letošnji mednarodni olimpijadi je tekmovalo 234 srednješolcev iz 42 držav vseh celin. Skupno so organizatorji podelili 14 zlatih, 28 srebrnih in 50 bronastih medalj ter 48 pohval.