Počivalšek in Wörner potrdila pomen sodelovanja Slovenije v Esi

Ljubljana, 16. februarja - Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek danes na obisku gosti generalnega direktorja Evropske vesoljske agencije (Esa) Johanna Dietricha Wörnerja. Kot sta poudarila v izjavi za medije po srečanju, pridruženo članstvo Slovenije v Esi koristi obema stranema, sodelovalnega potenciala pa je še veliko.

Ljubljana, Vila Podrožnik. Bilateralno srečanje ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška z generalnim direktorjem Evropske vesoljske agencije Johannom Dietrichem Wörnerjem. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek in generalni direktor Evropske vesoljske agencije Johann Dietrich Wörner. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Vila Podrožnik. Bilateralno srečanje ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška z generalnim direktorjem Evropske vesoljske agencije Johannom Dietrichem Wörnerjem. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Vila Podrožnik.
Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Vila Podrožnik. Bilateralno srečanje ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška z generalnim direktorjem Evropske vesoljske agencije Johannom Dietrichem Wörnerjem. Generalni direktor Evropske vesoljske agencije Johann Dietrich Wörner. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Vila Podrožnik.
Generalni direktor Evropske vesoljske agencije Johann Dietrich Wörner.

Foto: Tamino Petelinšek/STA

Danes je po Počivalškovih besedah velik dan, saj je delegacija Ese Slovenijo obiskala prvič po njeni pridobitvi statusa pridružene članice. Kot je poudaril minister, je pridruženo članstvo zelo pomembno tudi za slovenska podjetja, saj jim je država omogočila neposredno sodelovanje v treh programih.

To so tehnično usmerjeni splošni tehnološki program, program opazovanja Zemlje in znanstveni program Prodex. Kot je pojasnil Počivalšek, bo Slovenija v te programe vložila skupno 15 milijonov evrov, in sicer devet milijonov v prvega, pet v drugega in en milijon v znanstvenega.

"V Sloveniji je nekaj več kot 40 podjetij, ki se zanimajo za sodelovanje v vesoljskem programu. Zelo pozitivno sem presenečen nad interesom in sposobnostjo naših podjetij, katerih programi, izdelki in storitve so aktualni za Evropsko vesoljsko agencijo," je izpostavil Počivalšek.

Poudaril je, da ko je govora o Esi, ne gre le za programe, ki se tičejo neposredno vesolja. Vzporedno gre za veliko področij, ki podjetjem omogočajo delovanje in zaslužek. Na današnjem srečanju so bila po Počivalškovih besedah prisotna štiri dodatna podjetja, ki z Eso že dobro sodelujejo.

Počivalšek in Wörner sta pred dvostranskim srečanjem v Vili Podrožnik obiskala podjetje Sinergise, ki je zmagalo na lanski izvedbi mednarodnega tekmovanja s področja uporabe satelitskih podatkov Esa Copernicus Masters. Wörner pa je tudi predaval na fakulteti za matematiko in fiziko, kar je po Počivalškovih besedah poželo veliko zanimanja. "To kaže, da imamo veliko potenciala za sodelovanje z Eso," je poudaril.

Naloga ministrstva pri tem sodelovanju je po Počivalškovih besedah med drugim zagotoviti izbor slovenskih članov za sodelovanje v telesih Ese. Izbrali bodo dva do tri slovenske strokovnjake, ki bodo zaposleni v Parizu, postopek izbire pa je že skoraj zaključen. Z Wörnerjem pa sta se dogovorila tudi, da bodo za sodelovanje z Eso skrbeli z organiziranim pristopom ministrstva, je pojasnil.

Wörner je Sloveniji čestital za izvedbo političnega postopka, s katerim je postala pridružena članica Ese. Danes se v Evropi po njegovih besedah soočamo z negotovostmi, kot so brexit in nekateri drugi premiki. Ideja "združenih držav Evrope" je zelo daleč, zavzemamo pa se za "enotno vesolje Evrope", je poudaril Wörner.

Pridruženo članstvo Slovenije je pozdravil kot nekaj, od česar bo imela koristi tudi Esa, saj se bo "evropski duh organizacije s tem članstvom še povečal". Poudaril je, da v Esi ena država predstavlja en glas, zato gre za enakovredno partnerstvo. Pomen prispevka Slovenije se med drugim kaže v uspešnih podjetjih, kot je danes obiskano podjetje Sinergise, je še dejal.