Turizem 14.3.2017 16:12

Za kakovosten razvoj turizma po mnenju razpravljavcev pomembno sodelovanje

Ljubljana, 14. marca - Slovenija ima kljub velikemu turističnemu uspehu še vedno priložnosti za dodaten razvoj, ki ga slovenski turistični delavci peljejo v smeri butične zdrave ponudbe, so izpostavili udeleženci razprave v sklopu podelitve nagrade Zlati kamen. Ob tem so izpostavili pomen sodelovanja in izmenjave dobrih praks ter nujnost primerne infrastrukture.

Ljubljana.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak je uvodoma izpostavila pomen, ki ga ima za Slovenijo po njenih besedah zelo uspešna udeležba na vodilni svetovni turistični borzi ITB Berlin. Vizija države je postati stoodstotno zelena, pri čemer imajo občine pomembno vlogo, je poudarila Pakova.

Recept za uspeh se po njenih besedah skriva v učinkoviti promociji ter tesnem sodelovanju turističnih delavcev z gospodarstveniki in drugimi deležniki. Slovenski turizem ima še vedno tudi prostor za rast, a se mora po besedah Pakove usmeriti v zviševanje dodane vrednosti v obliki butičnih zgodb.

Pomen sodelovanja je izpostavila tudi direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek in se strinjala s Pakovo, da mora biti povečevanje turističnega uspeha usmerjeno v butično ponudbo in trajnostni razvoj. Slovenija za množični turizem namreč ni primerna, ima pa številne adute, privlačne za ljubitelje aktivnega in zdravega oddiha, je poudarila.

Uspeh ljubljanskega turizma želi prestolnica prek deljenja dobrih praks po besedah Stuškove širiti tudi v druge slovenske regije. Eno od področij, kjer je še veliko prostora za razvoj, je po njenih ocenah odkrivanje manj znanih točk, kar zanima predvsem turiste, ki v Sloveniji niso prvič.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo po besedah vodje sektorja za turizem in razvojno sodelovanje na direktoratu za turizem in internacionalizacijo Renate Martinčič turizmu med drugim pomaga z različnimi razpisi. Na turističnem področju letos načrtujejo tri.

Sredstva, pridobljena na ta način, je med drugim mogoče nameniti razvoju infrastrukture, ki je po besedah direktorice Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport Brda Tine Novak Samec pogoj za razvoj turistične ponudbe. Kot je izpostavila na primeru briških vinarjev, je mogoče dobre prakse spoznati tudi v tujini, velik uspeh pa je, če ti jih uspe nato preseči.

Občina Brda ima po njenih besedah istega župana že vse od njene ustanovitve leta 1994, zato je njihova vizija ves čas ista, kar pomembno pripomore k razvoju. S tem se je strinjal tudi sevniški župan Srečko Ocvirk, ki je poudaril tudi, da se priložnosti pojavijo iznenada, zato je treba biti nanje stalno pripravljen.

Sevnica po Ocvirkovih besedah trenutno veliko stavi na prepoznavnost, pridobljeno z Melanio Trump. Ponovil je, da je to priložnost za celo Slovenijo - tudi zato, ker tako velik potencial Sevnica težko obvladuje sama. Ob tem se je zahvalil STO, ki je po njegovih besedah ta potencial prepoznala prva, medtem ko so druge institucije nanj še vedno gledale preveč politično.