novica #družba 18.3.2017 8:20

Stari mački in Hroščki zmagali na Lego Masters 2017

Ljubljana, 18. marca - Na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani je v petek potekalo že peto tekmovanje v izdelavi robotov Lego Masters 2017, na katerem je sodelovalo 12 študentskih ter 20 dijaških ekip. V dijaški ligi je zmagala ekipa Stari mački, v študentski pa so slavili Hroščki. Nagrado za inovativno rešitev je prejela ekipa Polžki.

Ljubljana, Fakulteta za elektrotehniko.
Tekmovanje v izdelavi robotov Lego Masters 2017.
Foto: FE

Ljubljana, Fakulteta za elektrotehniko.
Tekmovanje v izdelavi robotov Lego Masters 2017.
Foto: FE

Ljubljana, Fakulteta za elektrotehniko.
Tekmovanje v izdelavi robotov Lego Masters 2017.
Ekipa Stari mački.
Foto: FE

Ljubljana, Fakulteta za elektrotehniko.
Tekmovanje v izdelavi robotov Lego Masters 2017.
Ekipa Hroščki.
Foto: FE

Letošnja naloga z naslovom Ujemi me, če me moreš je od ekip zahtevala izdelavo in programiranje sistema, ki zna slediti določeni trajektoriji, se na poligonu lokalizirati ter izogibati oviram. Dva robota sta tekmovala hkrati na isti progi, zmagala pa je ekipa, katere robot je ujel oziroma se bolj približal nasprotnikovemu robotu. Pri tem se je položaje robotov in ovir določilo naključno, so sporočili organizatorji dogodka.

Med dijaki sta bili poleg prvouvrščene ekipe Stari mački najboljši še ekipi KAKO, ki je zasedla drugo mesto, in Megabota, ki je bila tretja. Pri študentih pa se je za zmagovalnimi Hroščki uvrstila ekipa Über Kartoffel, tretje mesto pa si je prislužila ekipa Eh.

Lego Masters sta organizirala Laboratorij za avtonomne mobilne sisteme ter Laboratorij za modeliranje, simulacijo in vodenje na Fakulteti za elektrotehniko.

Podobna tekmovanja v precej večjem obsegu potekajo tudi drugod po svetu, kjer so vsako leto organizirana svetovna in evropska prvenstva ter olimpijade. Običajno so namenjena osnovnošolcem, srednješolcem in študentom, vsem tekmovanjem pa je skupno, da se za izdelavo sistema uporabijo kompleti Lego Mindstorms. Sestavljen sistem mora biti sposoben na določenem tekmovalnem poligonu v določenem času opraviti z neko vnaprej bolj ali manj znano nalogo.

Glavni cilj tekmovanja Lego Masters je vzpodbujanje ekipnega dela med tekmovalci, vzpodbujanje projektno orientiranega razmišljanja ter pridobitev praktičnih znanj s področja avtomatike, senzorike in vodenja sistemov.

Na ta način pridobljena dodatna praktična znanja so uporabna ne samo na področju razvoja avtonomnih mobilnih sistemov, temveč tudi pri načrtovanju, optimiranju in vodenju ostalih inteligentnih sistemov ter na številnih drugih interdisciplinarnih področjih, so še zapisali na fakulteti.