Podjetja 17.6.2017 10:23

Kolpa s prvim maloprodajnim salonom v Rusiji in z visoko rastjo dobička

Metlika, 17. junija - Metliška Kolpa, eden vodilnih proizvajalcev kopalniške opreme v srednji in jugovzhodni Evropi, je pred dnevi v Kazanu v ruski Tatarski republiki odprla prvi maloprodajni salon z blagovnima znamkama Kolpa san in Kerrock v tej državi. V salonu s 400 kvadratnimi metri poleg Kolpinih t. i. evropskih kopalnic ponujajo tudi izdelke drugih proizvajalcev.

Otočec.

Predsednik uprave metliške Kolpe Mirjan Kulovec.
Foto: Rasto Božič/STA

Arhiv STA

V Kolpi so za STA navedli, da so sicer na ravni skupine lani ustvarili 47 milijonov evrov prodaje in s tem primerljivi predlanski izid presegli za nekaj več kot devet odstotkov. Hkrati so dosegli 1,9 milijona evrov čistega dobička, kar glede na predlani pomeni 90-odstotno rast.

Predsednik Kolpine uprave Mirjan Kulovec je navedeno rast pojasnil, da so imeli lani bolj dobičkonosne projekte in dodal, da so sicer v prvi polovici preteklega leta dosegali visoko rast prihodka na skoraj vseh trgih, v drugi polovici pa zaznali opazno ohlajanje.

Padec prodaje je bil najbolj očiten v Veliki Britaniji kot posledica tamkajšnje odločitve o izstopu iz EU in padca tečaja funta, medtem ko je bilo povpraševanje na domačem in na trgih jugovzhodne Evrope še naprej stabilno. Glede letošnjih obetov so v Kolpi napovedali, da ob koncu leta na ravni skupine načrtujejo petodstotno poslovno rast.

Družba je sicer izrazito izvozno usmerjena in izvozi več kot štiri petine proizvodnje. Od tega 70 odstotkov na zahtevne evropske trge Nemčije, Francije, Velike Britanije, Italije in Španije, matično metliško podjetje pa je v zadnjem desetletju preraslo v močno skupino, ki izvaža v 44 držav.

Metliška Kolpa na svojem območju velja za enega največjih delodajalcev in zaposluje 415 ljudi. Na ravni skupine ima nekaj manj kot 630 zaposlenih, njihovo število pa so lani okrepili za sedem odstotkov.

Sicer pa so se težkih tržnih razmer lotili s prilagajanjem, z osvajanjem novih in obetajočih trgov, razvojem novih izdelkov z visoko dodano vrednostjo, dodatnimi storitvami ter vlaganjem v znanje, z razvojem novih tehnologij in s tehnično posodobitvijo. Kolpa, ki v razvoj novih izdelkov letno vloži približno milijon evrov, je tako na področju sanitarne opreme razvila nove izdelke in za večino teh dobila najvišja mednarodna oblikovalska priznanja, kot sta "Red Dot" in "Best Buy Award".

V Kolpi si tudi prizadevajo za vodilno mesto med proizvajalci kopalniške opreme na domačem in trgih jugovzhodne Evrope. Prodajo nameravajo okrepiti predvsem v Nemčiji, Veliki Britaniji in na Švedskem, prisotnost pa na preostalih zanje zanimivih svetovnih trgih ter predvsem v Rusiji. Prodajo nameravajo okrepiti tudi na domačem trgu, računajo predvsem na opremo čistih prostorov v bolnišnicah, na opremo hotelov, zdravilišč in kopališč, na izdelavo pročelij ter kopalniškega pohištva.

Kolpa svoje izdelke prodaja pod blagovnima znamkama Kolpa san in Kerrock. Skupino poleg matične sestavljajo še družbe Polira v hrvaških Radatovićih, Kolpa Zrenjanin v Srbiji, Slo San v Rusiji, Kolpa Zeta v Črni gori, Kolpa Line v Bosni in Hercegovini, Kolpa Hungary na Madžarskem in Kerrock Nemčija.