Študent novogoriške univerze prvi slovenski absolutni zmagovalec na olimpijadi iz znanja

Ljubljana, 28. novembra - Slovenski študent Aleksej Jurca je zmagal na 11. mednarodni olimpijadi iz astronomije in astrofizike, ki je novembra potekala na Tajskem. Še ne 18-letni Aleksej Jurca je dosegel največ točk med vsemi tekmovalci in tako postal prvi slovenski absolutni zmagovalec na katerikoli olimpijadi iz znanja doslej, so zapisali na spletnem portalu V Vesolje.

Na tekmovanju, ki je potekalo med 12. in 20. novembrom na otoku Phuket na Tajskem, se je pomerilo okoli 220 mladih tekmovalcev. Skupno so podelili 10 zlatih medalj, po ocenah poznavalcev pa je bila ta olimpijada najtežja doslej.

Na tekmovanju je sodelovalo več slovenskih dijakov in študentov. Poleg Jurce, ki je trenutno študent prvega letnika Fakultete za naravoslovje Univerze v Novi Gorici, sta bila uspešna tudi dijak četrtega letnika Druge gimnazije Maribor Luka Govedič in dijak četrtega letnika Gimnazije Bežigrad Marko Čmrlec, ki sta na tekmovanju prejela pohvali.

Olimpijada iz astronomije in astrofizike je bila prvič organizirana leta 2007 na Tajskem, ko je sodelovalo 23 držav. Do letos se je število držav skoraj podvojilo na 45 in na 214 tekmovalcev.

Slovenija je na Mednarodni olimpijadi iz astronomije in astrofizike letos sodelovala petič. Slovensko ekipo vsako leto izbere strokovna komisija na podlagi izbirnega tekmovanja. Na izbirno tekmovanje povabijo približno dvajset najbolje uvrščenih tekmovalcev z državnega tekmovanja v znanju iz astronomije, ki ga od leta 2009 organizira Društvo matematikov, fizikov in astronomov (DMFA) Slovenije.

Slovensko ekipo so za sodelovanje na olimpijadi pripravljali Andrej Guštin z DMFA Slovenije, Andreja Gomboc in Katja Bricman z Univerze v Novi Gorici, Maruša Žerjal z Avstralske nacionalne univerze ter Dunja Fabjan in Krištof Skok z Univerze v Ljubljani, so še zapisali na portalu V Vesolje.