Naravoslovje in tehnika

Astronomi našli način za odkrivanje "izgubljenih sorodnic" Sonca

Sydney, 18. maja - Mednarodna skupina pod vodstvom avstralskih astronomov je izdelala kemični profil kar 350.000 zvezd. Z zbranimi podatki si bodo pomagali pri iskanju "izgubljenih sorodnic" Sonca, ki so jih sile v vesolju od njega ločile ob nastanku naše Galaksije.

V raziskavi, ki je trajala štiri leta, so zbrali podatke o kemični sestavi zvezd po celotni Rimski cesti, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Kot je pojasnil eden od vodilnih znanstvenikov v skupini, Gayandhi De Silva z univerze v Sydneyju, bodo s pomočjo te zbirke iskali med seboj sorodne zvezde, kar jim bo pomagalo tudi pri razumevanju razvoja vesolja po velikem poku pred kakimi 14 milijardami let.

"Ti podatki bodo omogočili odkritja, kot so izvirne zvezdne gruče galaksije, vključno z rojstno gručo našega Sonca in njegovimi sorodnicami. Nikjer na svetu doslej še niso oblikovali takšne zbirke podatkov," je dejal De Silva.

Sonce naj bi nastalo pred okoli 4,5 milijarde let, skupaj s skupinami drugih zvezd, ki jih je kasneje potegnilo narazen, tako da so danes posejane po celotni Rimski cesti.

Za pridobivanje podatkov so astronomi uporabili visoko zmogljivi spektrograf Hermes, nameščen na anglo-avstralskem teleskopu pri Coonabarabranu, kakih 500 kilometrov severozahodno od Sydneyja.

Po besedah profesorja Martina Asplunda z Avstralske narodne univerze (ANU) v Canberri bodo lahko na podlagi te svoje galaktične arheološke raziskave, ki je znana tudi pod imenom Galah, v prihodnosti odkrili prednike več kot milijona zvezd.

Rezultate raziskave so objavili v znanstvenih publikacijah Monthly Notices of the Royal Astronomical Society in Astronomy and Astrophysics.