Vodenje Mirovnega inštituta z novembrom prevzema Iztok Šori

Ljubljana, 26. oktobra - Mirovni inštitut z novembrom dobiva novega direktorja. Doktor socioloških znanosti Iztok Šori bo na tem mestu nasledil Nežo Kogovšek Šalamon, ki odhaja za vodjo pravne službe pri Zagovorniku načela enakosti, so sporočili z inštituta.

Kot so pojasnili, se Šori raziskovalno ukvarja z enakostjo spolov, politično participacijo, prostitucijo, rasizmom, populizmom in migracijami. Inštitut dobro pozna, saj je del njegove raziskovalne skupine od leta 2011. Raziskovalno je deloval tudi na Filozofski fakulteti in Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani. Več let je bil predsednik društva Vita Activa, ki izdaja spletni portal spol.si. Je avtor ali soavtor številnih znanstvenih in strokovnih publikacij, med njimi knjige Samskost: med ideologijo družine in ideologijo izbire.

Ob tem so v sporočilo zapisali Šorijeve besede, da verjame, da bodo s kolektivom tudi v prihodnje na področju človekovih pravic uspešno razvijali raziskovalne, izobraževalne in zagovorniške aktivnosti. "Dejstvo, da se v naši družbi in po svetu širita sovraštvo in nestrpnost ter da so mnogi ljudje izpostavljeni diskriminaciji, kaže, da je naše delovanje še kako potrebno. Mirovni inštitut si bo zato še naprej prizadeval za razmišljujočo družbo, ki je utemeljena na načelih demokracije, solidarnosti in enakosti," je ob imenovanju povedal Šori.

Nasledil bo Kogovšek Šalamonovo, ki je na Mirovnem inštitutu delovala 13 let, od tega ga je šest let vodila. Ob tem je ocenila, da inštitut predaja v odličnem stanju, saj ima "visoko strokovno in motivirano ekipo ljudi z raznolikimi znanji ter ostaja eden najvidnejših akterjev na področju odpiranja perečih družbenih vprašanj".

Sama pa se bo kot vodja pravne službe pri Zagovorniku načela enakosti v večji meri posvetila pravnim vidikom varstva človekovih pravic.

Šorija je na mesto direktorja imenoval upravni svet inštituta, ki mu predseduje Lev Kreft.

Mirovni inštitut je zasebni, neodvisni in neprofitni raziskovalni zavod, ki si z znanstveno-raziskovalnim delom in javnimi akcijami prizadeva za "odprto skupnost, sposobno kritičnega mišljenja in utemeljeno na načelih enakosti, odgovornosti, solidarnosti, človekovih pravic in pravne države". Je zagovornik ranljivih skupin in si skupaj z njimi prizadeva za odpravo diskriminacije, so še navedli na inštitutu.