Slovenski dijaki uspešni na mednarodni olimpijadi iz astronomije in astrofizike

Ljubljana/Peking, 12. novembra - Slovenski dijaki so na 12. mednarodni olimpijadi iz astronomije in astrofizike dosegli srebrno medaljo, bronasti medalji ter pohvalo. Na olimpijadi, ki je letos potekala od 3. do 11. novembra v Pekingu, so slovenski dijaki nastopili že šestič, so sporočili z ljubljanske fakultete za matematiko in fiziko (FMF).

Kitajska, Peking. Udeleženci letošnje mednarodne olimpijade iz astronomije in astrofizike. Foto: portalvvesolje.si

Kitajska, Peking.
Udeleženci letošnje mednarodne olimpijade iz astronomije in astrofizike.
Foto: portalvvesolje.si

Na letošnji olimpijadi so se tekmovalci preizkusili v teoretičnem znanju, opazovalnem delu in analizi podatkov. Na tekmovanju je sodelovalo skupno 45 ekip iz 39 različnih držav, kar je približno dvakrat več kot pred osmimi leti, ko so tekmovanje ravno tako gostili v Pekingu.

Srebrno medaljo je osvojil Marko Čmrlec iz Gimnazije Bežigrad, bronasti medalji sta osvojila Ema Mlinar iz Gimnazije Vič in Klemen Keršič iz Srednje šole Slovenska Bistrica, Andraž Jelinčič iz Gimnazije Bežigrad pa je prejel pohvalo. Olimpijade se je udeležil tudi Gregor Humar iz Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra Kamnik.

Na olimpijadi sta dijake spremljala mentorja, študenta FMF, Krištof Skok in Urška Andrenšek. Pri državni selekciji in pripravah ekipe pa so sodelovali mentorji Andrej Guštin iz Društva matematikov, fizikov in astronomov Slovenije, Andreja Gomboc in Katja Bricman s Fakultete za naravoslovje v Novi Gorici ter Dunja Fabjan s FMF.

Priprava in državna selekcija za olimpijado potekata pod okriljem Društva matematikov, fizikov in astronomov Slovenije.