Nasina sonda Osiris Rex dosegla asteroid Bennu

Washington, 3. decembra - Nasina sonda Osiris Rex je po več kot dveh letih potovanja dosegla asteroid Bennu, s katerega namerava pobrati vzorce in jih prinesti nazaj na Zemljo. Najprej bo sonda kakšno leto in nekaj mesecev lebdela nad njim in opravljala preiskave, leta 2020 pa naj bi s površine asteroida pobrala do dva kilograma materiala.

"Prispeli smo," so danes sporočili iz Nase.

Sonda, ki so jo izstrelili v septembru pred dvema letoma, se trenutno nahaja okoli 20 kilometrov od asteroida, kjer bo preiskovala Bennu in skušala najti primerno mesto, od koder bo vzela vzorce, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Osiris Rex bi se lahko glede na načrte asteroidu približal do leta 2020 in vzel vzorce, ki naj bi leta 2023 v kapsuli prispeli nazaj na Zemljo.

Projekt vreden skoraj milijardo dolarjev je poimenovan po egipčanskem bogu podzemlja Ozirisu in sodi v sklop znanstvenih raziskav asteroidov za njihovo boljše razumevanje. Predvsem za boljše razumevanje smeri njihovega gibanja, saj lahko asteroidi na primer kadarkoli zadenejo kakšen planet, tudi Zemljo.