Raziskovalci primorske univerze z novim programom matematičnega modeliranja in enkripcije

Koper, 12. decembra - Raziskovalci Univerze na Primorskem so na razpisu Agencije za raziskovalno dejavnost RS uspeli z novim raziskovalnim programom, ki sta ga skupaj prijavila Inštitut Andrej Marušič in fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije. V naslednjih šestih letih bodo tako v okviru programa Matematično modeliranje in enkripcija: od teoretičnih konceptov do vsakodnevnih aplikacij razvijali inovativne možnosti temeljitega raziskovanja na področju matematike.

Koper, Univerza na Primorskem. Raziskovalni program Matematično modeliranje in enkripcija: od teoretičnih konceptov do vsakodnevnih aplikacij. Foto: Arhiv UP FAMNIT

Koper, Univerza na Primorskem.
Foto: Arhiv UP FAMNIT

Ekipo raziskovalcev bo vodil vrhunski znanstvenik na področju kriptografije simetričnih ključev in vodja centra za kriptografijo pri omenjeni fakulteti Enes Pasalic. Ta bo sodeloval z mednarodno interdisciplinarno ekipo raziskovalcev, doktorskih in podoktorskih študentov, ki so zaposleni na primorski univerzi in na Zavodu InnoRenew CoE, so sporočili z univerze.

Jedro novega programa je matematika v svoji najčistejši obliki s kriptologijo kot mostom do aplikativne matematike. "Kriptologija je področje, skozi katerega v vsakodnevnem življenju zaživijo najbolj abstraktne matematične ideje kot podstat delovanja najrazličnejših družbenih podsistemov. Varnost je pri tem ključnega pomena. V okviru programa bomo reševali pomembne raziskovalne izzive, ki segajo od temeljnih matematičnih problemov do uporabe v vsakdanjem življenju, s poudarkom na oblikovanju varnih, udobnih in zdravih grajenih okolij," je pojasnil Pasalic in hkrati izpostavil velik poudarek na inovativnosti.

"Razširili in nadgradili bomo dosedanje raziskave, ki so povezovale aplikativno matematiko z različnimi področji. To bo sprožilo razvoj novih pristopov in vodilo v smer prelomnega napredka na področju temeljne matematike. Ta bo predstavljal gonilo za inovacije v uporabi enkripcije in na splošno matematike v realnem življenju," je dodal.

V ospredju bo torej velik poudarek na znanstveni, tehnološki in inovacijski odličnosti, kar bodo raziskovalci dosegli tudi s pomočjo sodobne opreme. Konkretni rezultati bodo zagotavljanje varne komunikacije s tehnologijo veriženja blokov, razvoj inovativnih, interdisciplinarnih podatkovnih metodologij ter simulacij in modeliranje za tvorjenje prelomnih rezultatov na različnih področjih, povezanih z realnimi problemi, pri čemer bo poudarek na temah trajnostnega grajenega okolja.

Raziskovalno dejavnost bodo lahko pobližje spoznali tudi študenti vseh stopenj, vpisani na programe s področij matematike, računalništva in informatike, trajnostnega okolja in znanosti o podatkih. Izmenjava tehnologije in znanja med raziskovalnim in gospodarskim svetom pa bo prinesla vpeljavo sistematičnih inovacij in bo povečala tempo novih odkritij, kar bo za posledico prineslo ekonomski in družbeni razvoj.