Naravoslovje in tehnika

Raziskava: Mars se neprestano trese

Washington, 5. marca - Rdeči planet se neprestano trese, so nedavno sporočili znanstveniki, ko so razkrili meritve seizmološke aktivnosti Marsa. Te so zelo podobne tistim z Zemlje ali Lune. Več kot leto so z roverjem InSight ameriške vesoljske agencije Nasa zbirali podatke s površine Marsa in zabeležili več sto potresov, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Nasin Rover je 15 mesecev na površini zbiral različne podatke Zemljinega soseda. Med drugim so zaznali več potresov, ki so imeli podobne vzorce pogostosti kot potresi, ki jih povzročajo premiki tektonskih plošč na Zemlji.

"To je prva misija, ki se osredotoča na zbiranje neposrednih geofizičnih meritev kateregakoli planeta poleg Zemlje in nam je ponudila prvo pravo razumevanje notranje strukture in geološkega dogajanja na Marsu," je dejal pomočnik profesorja geologije na ameriški univerzi v Marylandu Nicholas Schmerr, ki je tudi soavtor prispevka v reviji Nature Geoscience.

Še ena ekipa raziskovalcev pa je izpostavila, da je najmanj 20 potresov, ki jih je izmeril InSight, bilo enake moči kot potresi na Zemlji z magnitudo od tri do štiri.

Znanstveniki so sicer že dolgo bili prepričani v seizmološko aktivnost rdečega planeta, a je to dokazal šele Nasin rover, ki je na Marsu pristal novembra 2018.

Vodja projekta nadzornega sistema InSight pri francoski vesoljski agenciji Cnes Charles Yana je opozoril, da je pogostost seizmološke aktivnosti precej presenetljiva, saj tega niso pričakovali, ko so napovedovali, kako aktiven je planet.

InSight je raziskovalcem priskrbel tudi podatke o vremenskih vzorcih na Marsu, kakšno ima atmosfero, geologijo in magnetno polje. Rover dnevno poroča o moči vetra, ki se običajno okrepi čez dan. Veter se namreč začne krepiti, ko posije Sonce in doseže vrhunec pozno popoldne, do večera pa poneha, še piše AFP.