Naravoslovje in tehnika

Morske želve plastika privlači tudi zaradi vonja

Canberra, 29. marca - Za morske želve so plastične vrečke podobne njihovemu plenu meduzam, zdaj pa so znanstveniki ugotovili še, da plastiko zamenjajo za hrano tudi zaradi njenega vonja, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

"Ugotovili smo, da se želva glavata kareta odzove na vonj plastike, obraščene z morskimi organizmi, na enak način kot na vonjave hrane, iz česar lahko sklepamo, da želv ne privlači le izgled odpadne plastike, ampak tudi vonj," je dejal avtor študije Joseph Pfaller z ameriške Univerze Florida, ki je bila objavljena v znanstveni reviji Current Biology.

Pri obraščanju z morskimi organizmi gre za akumulacijo mikroorganizmov, alg, rastlin in malih živalic na mokri površini, ki se na plastiko "prilepijo" medtem, ko lebdi po oceanih.

Znanstveniki in okoljevarstveniki opozarjajo, da hitro naraščajoča onesnaženost oceanov s plastiko ogroža skoraj 700 živalskih vrst, ki plastiko pojejo ali se vanjo zapletejo.

Vsako leto v oceanih konča več kot šest milijonov ton odpadkov, od tega je kar 80 odstotkov plastike. Ta je odgovorna za pogin milijona ptičev in več kot 100.000 morskih sesalcev na leto.

Skoraj vse vrste morskih želv so ogrožene. Lanska raziskava avstralske organizacije CSIRO je ugotovila, da ima želva 22-odstotno možnost pogina, če poje le en kos plastike. Odstotek se pri 14 kosih poveča na 50 odstotkov, strokovnjaki pa ocenjujejo, da je približno 52 odstotkov želv že pojedlo plastiko.