Naravoslovje in tehnika

Nacionalni inštitut za biologijo nad pandemijo koronavirusa z mobilizacijo znanj

Ljubljana, 31. marca - Raziskovalci Nacionalnega inštituta za biologijo se v času pandemije novega koronavirusa odzivajo na reševanje doslej neznane bolezni. Med drugim so pripravili seznam ključnih raziskovalnih smeri, ki jim sledijo s ciljem varovanja zdravja ljudi, drugih organizmov in ekosistemov, k sodelovanju pa vabijo tudi druge raziskovalce.

Raziskovalci inštituta, ki med drugimi pokriva tudi področji mikrobiologije in virologije, se v boj proti pandemiji vključujejo s svojim znanjem in ekspertizami na področjih, ki se neposredno dotikajo biologije virusov, in drugih, za katera menijo, da lahko doprinesejo k poznavanju novega koronavirusa in usmerjanju boja proti pandemiji ter k varovanju zdravja in okolja, so zapisali na omenjeni raziskovalni ustanovi.

Po besedah direktorja inštituta Matjaža Kuntnerja so pripravili seznam raziskovalnih smeri, ki jim sledijo. "Naše sodelavke in sodelavci so znotraj petih tekočih nacionalnih raziskovalnih programov ter mnogih nacionalnih in mednarodnih projektov identificirali ključne ekspertize, ki jih ponujamo družbi. Ocenjujemo, da bodo predlagane nadgradnje naših znanstvenoraziskovalnih smeri pripomogle k razumevanju biologije virusa Sars-Cov-2 ter pomagale k iskanju rešitev v borbi proti pandemiji," je dejal Kuntner.

Nabor predlaganih raziskovalnih tematik bo po navedbah inštituta sproti ažuriran. K sodelovanju pri teh raziskavah pa vabijo tudi druge slovenske in mednarodne laboratorije. Seznam tematik je na voljo na povezavi www.dropbox.com/s/ctii00ivy2uemvc/KORONA.xlsx?dl=0

Kot so še zapisali na inštitutu, ki letos praznuje 60-letnico delovanja, se njihovi raziskovalci v teh dneh aktivno vključujejo tudi v komunikacijo s širšo javnostjo in pomagajo ostali stroki ter vladi na poljuden način razložiti več o virusih in virusnih okužbah, zlasti tistih, ki so povezani z rastlinami in živalmi.