STAznanost
Humanistika in družboslovje

V Mariboru podvodne arheološke raziskave za gradnjo nove brvi

Maribor, 27. februarja - V Mariboru so te dni izvajali podvodne arheološke raziskave na območju gradnje nove brvi na Dravi. Ta naj bi bila zgrajena prihodnje leto, občino pa bo po trenutnih podatkih stala nekaj več kot 4,5 milijona evrov.

Gradnjo nove brvi bodo po besedah župana Saše Arsenoviča začeli v prihodnjih mesecih. Občina je zato že izvedla nekaj pripravljalnih del, med drugim arheološke raziskave na Lentu, kjer so še ostanki opornika prvotnega mostu čez Dravo.

Podvodne arheološke raziskave, ki jih je opravil zavod Skupina Stik, naj bi pokazale, če je bil na tem mestu most že v rimski dobi. "Navkljub oteženim razmeram pod vodo, ki so bile posledica močnejšega toka, smo se 'dokopali' do enkratnega odkritja. Očitno je, da se leseni piloti raztezajo vse do desnega brega Drave, čemur sledi vprašanje, ali gre za bodisi ostanke pozno srednje oziroma novoveškega mostu ali pa za še starejšo, rimskodobno brv. Odgovore na to bo dalo vzorčenje kolov, kar bo omogočilo njihovo natančnejšo datacijo," so ti strokovnjaki zapisali na družbenem omrežju Facebook.

Projekt gradnje dodatnega mostu za pešce in kolesarje na mestu pod Starim mostom, kjer je nekoč stal stari leseni most, je bil na mizi že pred desetimi leti, ko je mesto pripravljajo številne infrastrukturne projekte za Evropsko prestolnico kulture (EPK) 2012. Tako kot večina teh projektov je tudi ta ostal neuresničen, saj občina ni uspela zagotoviti denarja zanj.

Prejšnji župan Andrej Fištravec je projekt tudi uradno ustavil, ekipa zdajšnjega župana pa ga je znova vzela iz predala. Območje ob Dravi želi namreč celovito urediti, sem pa sodi poleg nove brvi med drugim še obnova Lenta, ki naj bi se začela jeseni.

Pri zasnovi nove brvi se naslanjajo na zmagovalno natečajno rešitev iz leta 2010, ki so jo izdelali arhitekti Burgos & Garrido Arquitectos iz Madrida. Kot izhaja iz objavljenega javnega naročila, bo imel novi most razpon okoli 133 metrov in širino nekaj več kot pet metrov. Nosilna jeklena konstrukcija bo obložena z lesenim opažem z vgrajeno razsvetljavo, na obeh nabrežjih pa bo ob zaključku mostu urejena ploščad.

Nova brv bo umeščena na mesto, kjer je do prve polovice 20. stoletja stal lesen most, preko katerega je potekala pomembna prometna pot. Za razliko od Glavnega oziroma Starega mosta, ki je višji, bo ta nižja, bližje reki. Tako se pešcem in kolesarjem ne bo več treba vzpeti, če bodo želeli prečkati reko.

Projekt je predviden za sofinanciranje iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, in sicer z mehanizmom Celostnih teritorialnih naložb (CTN).