Univerza v Novi Gorici sodeluje pri merilni kampanji ESA

Nova Gorica, 3. septembra - Raziskovalci Univerze v Novi Gorici in podjetja Haze Instruments ter ekstremni pilot Matevž Lenarčič bodo v tem mesecu sodelovali pri projektu Evropske vesoljske agencije (ESA) na Zelenortskih otokih. Projekt je namenjen preučevanju natančnosti satelitskih meritev, podnebnih sprememb in uporabe vseh teh meritev v modelih zemeljskega ozračja.

Novo Gorica.
Letalo, s katerim bo Univerza v Novi Gorici sodelovala pri projektu ESA na Zelenortskih otokih.
Foto: Univerza v Novi Gorici.

Kot so sporočili z univerze, želijo v sklopu projekta preučevati atmosferske razmere in meriti lastnosti aerosolov pri transportu saharskega peska, črnega ogljika in drugih delcev preko Atlantika in vpliva na globalno podnebje.

Meritve bodo opravljali v zraku z letali ter na tleh z lidarji, služile pa bodo kalibraciji lidarja na satelitu Aeolus, s katerim ESA meri hitrosti vetra po celem površju Zemlje in po različnih višinah. Rezultati meritev bodo objavljeni v znanstveni literaturi in bodo služili za validacijo meteoroloških in podnebnih modelov.

Lenarčič in vodja raziskav slovenskega projekta, vodja Centra za raziskave atmosfere na Univerzi v novi Gorici Griša Močnik, bosta nad vzhodnim Atlantikom letela v času preletov satelitov okoli otoka Sao Vicente.

Pri projektu ESA sodelujejo še ameriška NASA, francoski CNRS, nemški DLR, grški NOA in Ciprski inštitut, so še zapisali na univerzi.