Z zaviralcem kašlja nad sladkorno bolezen tudi po zaslugi slovenskih znanstvenikov

Maribor, 17. marca - Mednarodna ekipa znanstvenikov je odkrila, da zaviralec kašlja dekstrometorfan izboljša koncentracijo glukoze pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa 2. Raziskava, v kateri so sodelovali tudi raziskovalci mariborske univerze, je bila ta teden objavljena v znanstveni reviji Nature medicine.

Dekstrometorfan je zdravilna učinkovina, ki zavira kašelj in se nahaja v številnih zdravilih, ki se izdajajo brez recepta. Raziskovalci so uspeli pokazati, da dekstrometorfan vzpodbuja izločanje inzulina pri zvišani koncentraciji glukoze v krvi. Na ta način znižuje koncentracijo glukoze in zmanjšuje vrhove glukoze, to je obdobja povišane koncentracije glukoze v krvi, so sporočili z mariborske univerze.

Raziskavo so izvedli na nemški univerzi Heinrich Heine iz Düsseldorfa, v njej pa so sodelovali tudi trije raziskovalci z Inštituta za fiziologijo mariborske medicinske fakultete - Maša Skelin Klemen, Marjan Slak Rupnik in Andraž Stožer.

Skupina slovenskih znanstvenikov je s pomočjo elektrofizioloških in mikroskopskih meritev odigrala ključno vlogo pri razjasnitvi osnovnega mehanizma delovanja dekstrometorfana, ki podaljša t. i. izbruhe celic beta, to je obdobja, ko so celice aktivne in izločajo inzulin.

Raziskava je tudi nakazala, da dekstrometorfan celice beta ščiti pred celično smrtjo, kar je posebnega pomena za ljudi s sladkorno boleznijo. Bolezen se v svojem poteku pogosto poslabšuje, glavni krivec za to pa je po dosedanjih ugotovitvah ravno zmanjšana sposobnosti celic beta, da izločajo inzulin, in njihovo postopno odmiranje.

"Rezultati te raziskave vzpodbujajo nadaljnje raziskave o dolgoročnih učinkih zaviralca kašlja na celice beta in presnovno stanje pri bolnikih s sladkorno boleznijo, v primeru, da bi se ga dodajalo ustaljeni terapiji te bolezni," še poudarjajo na univerzi.