STAznanost

Trženjske raziskave v smeri nevroloških meritev

Ljubljana, 6. aprila - V svetu trženjskih raziskav se vedno bolj uveljavljajo nevrološke meritve. Tovrstne meritve so namreč prvi pravi uvid v to, kako reagira nezavedno, ki pogojuje večino človekovih reakcij, pravi eden od ustanoviteljev družbe Valicon Andraž Zorko, ki pričakuje, da bo "nevro postal standard".

Na letošnji konferenci Valicon Knowledge Club 2016 z naslovom Babel fish, ki je danes potekala v Mestnem muzeju v Ljubljani, so po besedah Zorka govorili predvsem o trendih, ki se odmikajo od običajnih trženjskih raziskav. V ospredju so bile biometrične meritve, ki jih Valicon izvaja skupaj s podjetjem Blackbox.

"Gre za nevrološke meritve odziva nezavednega dela možganov, ki je nova stvar na slovenskem trgu, meritve opaznosti z 'eye tracker' napravo, metode kot so iskanje arhetipov - globljih znakov in pomenov, ki so skriti za znamkami," je pojasnil Zorko.

Zorko opaža, da gredo trendi na področju trženjskih raziskav v treh smereh. Eden izmed njih je digitalizacija - izkoriščanje in pametna uporaba podatkov, ki so na voljo. Drug trend so biometrične meritve, pri katerih respondentov ne sprašujejo, temveč jih opazujejo ter z različnimi napravami merijo njihove dražljaje. Tretji trend pa je uporaba mehkih metod pri raziskovanju, s katerimi poskušajo prodreti do nezavednega - "skozi različne pogovore, opazovanja, delavnice z naročniki odkriti stvari, ki stojijo zadaj, ki nas ženejo kot potrošnike."

Podjetje Valicon je lani v partnerstvu s podjetjem Blackbox, ki se ukvarja z aplikativno nevroznanostjo, na slovenski trg vpeljalo orodje za razumevanje reakcij potrošnikov na oglase, ki združuje meritve zavestnih in nezavednih možganskih procesov. Z združitvijo Blackboxovih metod in naprave za merjenje nezavednih odzivov možganov EEG ter Valiconovega marketinškega znanja sodelujejo že pet mesecev.

"Po začetnem manjšem nelagodju, ki ga vsak doživi, ko mu opišemo metodo, ker gre za poseg v nezavedno, je zelo hitro prišlo do odziva," je pojasnil Zorko. Trenutno imajo tako v bazi že več kot 250 oglasov iz Bosne, Srbije, Hrvaške in Sloveniji, ki so bili izmerjeni z omenjeno metodo.

Zorko meni, da so nevrološke meritve korak naprej za vse. "Vplivale bodo na to, da bodo oglasi optimizirani, okrajšani za dele, ki so preveč moteči. Pričakujem, da bomo čez nekaj let zaradi uporabe nevroloških meritev gledali precej bolj všečne oglase, ki bodo zbujali ugodje in bodo posledično imeli boljše prodajne učinke."

Valicon Knowledge Club (VKC) je regionalna konferenca, katere namen je predvsem delitev znanja med Valiconovimi naročniki. Poleg Ljubljane je konferenca potekala tudi v Beogradu, Sarajevu ter Zagrebu.

Na tokratni konferenci se je zvrstilo šest predavateljev, ki so trende predstavili s primeri filmske industrije. Rdeča nit pogovorov so bili poslovna analitika, arhetipske blagovne znamke, nevromarketing na področju tržnih raziskav in strateško načrtovanje.