Slovenski šolarji bodo v Rusiji spoznavali kozmonavtiko

Ljubljana, 30. marca - Center za usposabljanje kozmonavtov CPK Jurija A. Gagarina in agencija Prosto kosmos pripravljata novo kozmonavtsko izobraževanje za šolarje iz Slovenije, ki bo potekalo od 31. marca do 6. aprila. Skupino bo vodil poznavalec in popularizator kozmonavtike, publicist in novinar Vojko Kogej.

V okviru izobraževanja v Zvezdnem mestu, ki je izvir vesoljskih poletov s človeško posadko, se bodo udeleženci srečali s kozmonavtom. Na ogled bodo pravi simulatorji, kopije modulov vesoljskih postaj Mir in Mednarodne vesoljske postaje, centrifuga in kabinet prvega vesoljca Gagarina.

Udeleženci se bodo učili o zgodovini vesoljskih raziskav, spoznavali vesoljsko medicino in vesoljsko biologijo ter pionirje kozmonavtike. Izvedeli bodo tudi, kako se usposabljajo kozmonavti, kako so zasnovane vesoljske ladje, orbitalne postaje in skafandri.

Predavali bodo strokovnjaki CPK, ki sicer poučujejo vesoljce. Poskrbljeno pa bo tudi za prevod v slovenščino.

Izobraževanje je namenjeno šolarjem od 14. do 17. leta. Udeleženci bodo bivali v sanatoriju Zvezdnega mesta v službenem delu, kjer so vsi najpomembnejši objekti za urjenje vesoljcev.

Mladi se bodo udeležili tudi ekskurzije v Moskvo, kjer si bodo med drugim ogledali Memorialni muzej kozmonavtike, ogled vesoljskega raketoplana Buran, Rdeči trg ter Kremelj, ter ekskurzije v Monino, kjer je velik letalski muzej.

Od leta 2015 so Zvezdno mesto obiskale že tri skupine s skupno 88 udeleženci, še piše na spletni strani Društva Slovenija Rusija.