V projekt raziskovanja črevesne mikrobiote vključili tudi ljubljanske študente

Ljubljana, 1. avgusta - Strokovnjaki iz gospodarstva in akademske sfere so skupaj s študenti ljubljanskih fakultet sodelovali v projektu raziskovanja črevesne mikrobiote nosečnic z gestacijskim diabetesom. Kot so poudarili na biotehniški fakulteti, so želeli študentom preko projekta omogočiti praktične izkušnje z delom na najsodobnejši tehnologiji in nanje prenesti znanje.

"Projekt Črevesna mikrobiota nosečnic z gestacijskim diabetesom in pojav makrosomije je potekal v okviru programa Po kreativni poti do znanja, ki spodbuja sodelovanje in povezovanje visokega šolstva in gospodarstva ter mladim, že v času študija odpira pot k praktičnim izkušnjam," je ob zaključku projekta pojasnila njegova koordinatorica Marjanca Starčič Erjavec.

V projektu so povezali podjetje Omega, Univerzitetni klinični center Ljubljana in ljubljanski medicinsko ter biotehniško fakulteto. S tem so omogočili prenos znanja med študenti, zaposlenimi in nosečnicami z gestacijskim diabetesom, so pojasnili na fakulteti. V projektu je sicer sodelovalo osem študentov, delali pa so pod mentorstvom.

Raziskovali so bakterijo E.coli ter sestavo mikrobiote. Cilj raziskav v laboratoriju in kasnejših njihov je bil, da bi s spremljanjem sprememb v črevesni mikrobioti lahko napovedali neravnovesje mikroorganizmov mikrobiote, kar na dolgi rok vodi v zmanjšanje imunosti, metabolna obolenja in bolezni, so pojasnili na fakulteti.

To je še posebej pomembno pri preučevanju črevesne mikrobiote nosečnic, dokazano namreč je, da hiperglikemija v času nosečnosti poveča tveganje za pojav diabetesa tipa dva pri materi in otroku, so še pojasnili na fakulteti.

Rezultate projekta bodo študentje in Starčič Erjavčeva podrobneje predstavili tudi v okviru 6. kolokvija Slovenskega genetskega društva, ki bo potekal 15. septembra, napovedujejo.