Na Dnevih fizike tudi letos številni eksperimenti

Bistra, 23. oktobra - V Tehniškem muzeju Slovenije v Bistri pri Vrhniki se danes začenjajo Dnevi fizike, na katerih se bodo do nedelje zvrstili različni eksperimenti s področja toplote, elektrike in magnetizma, svetlobe ter naravoslovja. Dogodek letos prvič soustvarja tudi Slovenski planinski muzej.

Dnevi fizike so rezultat sodelovanja Tehniškega muzeja Slovenije, ljubljanske pedagoške fakultete, mariborske fakultete za naravoslovje in matematiko in Tehniškega šolskega centra Maribor, letos pa se je v pripravo programa prvič vključil tudi Slovenski planinski muzej, so sporočili organizatorji.

Z dogodkom želijo mladim na zanimiv in praktičen način približali fiziko kot osnovno naravoslovno vedo, in sicer predvsem s pomočjo zanimivih in poučnih eksperimentov, ki jih predstavljajo študentje omenjenih institucij.

Dnevi fizike bodo potekali od danes do petka, nato pa še v nedeljo. Na ogled bodo poskusi s področja toplote (keramična pečica, fazne spremembe), elektrike in magnetizma (indukcija, galvanski člen) in svetlobe (svetlobni mlinček, pretvarjanje energije) ter nekaj eksperimentov iz naravoslovja.

Obiskovalci bodo spoznali infrardečo kamero in se z njo za hip prestavili v svet, kot ga zaznajo nekatere živali, na primer kače, in futuristična bitja, kot je Predator. Osnove termičnih zakonov bodo organizatorji prikazali "na malo drugačen in bolj fascinanten način".

Poleg teh eksperimentov bodo imeli udeleženci možnost vstopiti v sobo, ki jim bo "zmešala štrene glede razdalj in velikosti". Za vse navdušence zabavne verižne akcije pa bodo predstavili tudi nekaj členov verižnega eksperimenta.

V sodelovanju s planinskim muzejem pa se bodo obiskovalci lahko naučili, kaj storiti, če jih v gorah preseneti nevihta. Spoznali bodo tudi, kako so videti strele na Aljaževem stolpu, s preprostimi poskusi s statično elektriko pa bodo lahko preverili, kako se sliši prasketanje ter čuti naelektritev ozračja in moč elektrike pred nevihto.