Pikalo: Samo raziskave in inovacije lahko omogočijo prehod v trajnostno družbo
Bruselj, 27. septembra - Samo vlaganje v raziskave in razvoj lahko omogoči prehod v trajnostno družbo, je izpostavil minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo danes v Bruslju, kjer se je udeležil zasedanja ministrov EU, pristojnih za konkurenčnost, ki je bilo osredotočeno na raziskave.
Belgija, Bruselj.
Zasedanje ministrov članic EU, pristojnih za konkurenčnost, ki se ga je udeležil minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo.
Minister Jernej Pikalo v pogovoru s finsko ministrico za ekonomske zadeve Katri Briitta Ilona Kulmuni.
Foto: Thierry Monasse/STA
Belgija, Bruselj.
Zasedanje ministrov članic EU, pristojnih za konkurenčnost, ki se ga je udeležil minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo.
Foto: Thierry Monasse/STA
Belgija, Bruselj.
Zasedanje ministrov članic EU, pristojnih za konkurenčnost, ki se ga je udeležil minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo.
Foto: Thierry Monasse/STA
Jasno je, da obstoječi poslovni model, ki temelji na izkoriščanju virov in obremenjevanju okolja, ne bo več dolgo vzdržal, samo raziskave in inovacije lahko zagotovijo prehod v trajnostno družbo, je izpostavil Pikalo.
Ministri so bili po njegovih besedah enotnega mnenja, da so raziskave in razvoj osnova vseh ostalih politik, da so tisto, kar daje nov zagon, vpogled in drugačne ideje, kako sploh v bodoče te druge politike peljati.
"Doseganje novega modela Slovenija vidi preko dialoga z vsemi sektorskimi politikami, za kar bo potrebna prenova javnopolitičnega okvira," je med drugim izpostavil minister.
Poleg tega so ministri govorili o sinergijah med novim evropskim programom za raziskave in inovacije Obzorje Evropa in vsemi drugimi programi ter nacionalnimi in zasebnimi vlaganji.
Minister vidi priložnost za program Obzorje Evropa, da določi usmeritev vlaganj v raziskave in inovacije v vseh tematsko odprtih programih. Evropska partnerstva pa v Sloveniji vidijo kot mehanizem za pritegnitev več zasebnih vlaganj pri skupnih prioritetah.
V četrtek se je minister udeležil evropskega izobraževalnega vrha, na katerem so se osredotočili na spreminjajočo se vlogo učitelja v tehnološkem razvoju.
Učitelj ni več samo vir znanja, tudi ni edini vir znanja, učiteljeve veščine se morajo prilagoditi tehnološkemu razvoju, postaja vse bolj usmerjevalec razprave in oblikovalec sposobnosti, je pojasnil minister.
Ob tem je izpostavil, da najnaprednejši izobraževalni sistemi ugotavljajo, da je nadzor učiteljev včasih protiproduktiven in da je bolje, da se sistemi usmerjajo v zaupanje, ne v nadzor, in v nenehno karierno izpopolnjevanje učiteljev.