V vesolje poletel prvi evropski satelit za preučevanje eksoplanetov

Kourou, 18. decembra - Prvi evropski satelit s teleskopom, ki bo preučeval planete izven našega Osončja, je danes poletel v vesolje. Francosko zasebno podjetje Arianespace, ki izvaja izstrelitve, je namreč uspešno izstrelilo raketo sojuz, na kateri je satelit za preučevanje eksoplanetov, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Raketa je ob 5.54 po lokalnem času (ob 9.54 po srednjeevropskem času) uspešno poletela z izstrelišča v Francoski Gvajani, dan kasneje kot so sprva načrtovali. Arianespace je imel v torek namreč tehnične težave pri izstrelitvi svojega vesoljskega plovila.

Na sojuzu je v vesolje med drugim poletel 30-centimetrski satelit Cheops, ki bo proučeval planete izven našega Osončja. Opazovali bodo svetle zvezde, za katere že vedo, da okoli njih krožijo planeti. Posvetili se bodo planetom, ki so večji od Zemlje in manjši od Neptuna. Ugotoviti nameravajo natančno velikost planetov in nato na podlagi tega in drugih informacij določiti njihovo gostoto.

S satelitom želijo znanstveniki bolje razumeti astrofiziko teh planetov, ki so jih odkrili in nimajo ekvivalenta v našem Osončju, je dejal Nobelov nagrajenec za fiziko Didier Queloz za AFP. Ob tem ne verjame, da bo satelit odgovoril na večno vprašanje astrofizike, ali obstaja življenje na drugih planetih.

Doslej so odkrili okoli 4000 takih planetov. Prvega sta pred 24 leti odkrila ravno Queloz in njegov kolega Michel Mayor.

Podjetje Arianespace je imelo sicer julija že težave z raketo Vega, ki je kmalu po izstrelitvi padla na Zemljo. S takšno raketo bosta predvidoma konec marca 2020 v vesolje poletela tudi prva slovenska satelita Trisat in Nemo HD.