Preučevanje sadja in zelenjave s pomočjo starih slik

Ljubljana/Gent, 17. julija - Umetnostna zgodovina in biologija sta področji znanosti, ki vsaj na videz nimata veliko skupnega. V Belgiji pa sta se našla znanstvenika, ki želita na osnovi starih slik preučevati evolucijo sadja in zelenjave, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Biolog Ive De Smet in umetnostni zgodovinar David Vergauwen sta si pred časom skupaj ogledovala sliko priznanega slikarja iz 17. stoletja. De Smet ni bil povsem prepričan, katero zelenjavo vidi na sliki, a ker sta s prijateljem Vergauwenom opazovala delo enega boljših umetnikov svojega časa, sta prepričana, da gre za dober oris in tako se jima je porodila ideja, da bi na starih slikah preučevala razvoj sadja in zelenjave.

Kasneje sta med drugim na upodobitvah lubenic iz časa starega Egipta odkrila enake črte, kot jih imajo lubenice še danes, poroča strokovna revija Trends in Plant Science. Na osnovi genetske analize lista rastline iz ene od staroegipčanskih grobnic pa sklepata, da so ljudje lubenice kultivirali že pred več kot 4000 leti.

Eden od naslednjih izzivov bo preučevanje Marijinih slik, ki jih po vsem svetu ne manjka, a morata upoštevati, da vsi umetniki niso povsem realno upodabljali sadja in zelenjave na nabožnih slikah. Pasti je v preučevanju več. So slikarji, kjer se ne moreta zanašati na točnost naslikanega, kar npr. velja za Picassa. Obenem pa se srečujeta s pomanjkljivimi kataloškimi opisi slik, kjer sadje, zelenjava in tudi druge rastline niso vedno omenjeni in opisani.

Pri svojem projektu zdaj upata na sodelovanje muzejev širom sveta. "Ni nama težko iti do Louvra in si tam ogledati slik ali to početi kjerkoli v Evropi, a muzeji so tudi v Aziji, Afriki, Latinski in Srednji Ameriki .... Tam bi se lahko naučila veliko novega," je v reviji razložil De Smet, ki je javno zaprosil tudi za pomoč. Pozval je muzeje in ljubitelje umetnosti, da jima pošljejo posnetke slik, na katerih je hrana rastlinskega izvora.