Objavili prve posnetke s satelita Nemo HD

Ljubljana, 5. novembra - Center odličnosti Vesolje-SI je danes objavil prve posnetke, ki jih je naredil njihov satelit Nemo HD. Satelit, ki je v vesolje skupaj s še enim slovenskim satelitom Trisat poletel 3. septembra, bo sicer konec tedna že tisočič obkrožil Zemljo, piše na spletni strani centra.

Ljubljana. Center odličnosti Vesolje-SI je danes objavil prve posnetke, ki jih je naredil njihov satelit Nemo HD. Primerjava posnetka NEMO-HD v rdečem spektru s podatki iz satelita Sentinel 2 (Dallas, 4. 10. 2020). Foto: Vesolje-SI

Ljubljana.
Foto: Vesolje-SI

Ljubljana. Center odličnosti Vesolje-SI je danes objavil prve posnetke, ki jih je naredil njihov satelit Nemo HD. Prvi posnetek NEMO-HD iz vesolja nad vzhodno Slovenijo (18. 9. 2020). Foto: Vesolje-SI

Ljubljana.
Prvi posnetek NEMO-HD iz vesolja nad vzhodno Slovenijo (18. 9. 2020).
Foto: Vesolje-SI

Na svoji spletni strani je center odličnosti med drugim objavil "prvi, zgodovinski posnetek" s slovenskega satelita nad vzhodno Slovenijo, ki ga je Nemo HD naredil že 18. septembra.

"Čeprav so bili na posnetku samo oblaki, smo bili izredno veseli, saj smo prvič videli, da je občutljiv optični sistem zdržal kritične sile in pospeške med izstrelitvijo ter da deluje," so zapisali ob tem.

14. oktobra, ko je mikrosatelit preletel zahodno Slovenijo, pa so prvič naredili kombinirane posnetke z video kamero nizke ločljivosti in širokim pasom opazovanja ter visokoločljive večspektralne posnetke v ozkem pasu opazovanja. Satelit je posnel območja Tržiča, Železnikov in Selške doline ter Poljanske doline, so zapisali ob objavljenih fotografijah.

Kot so še navedli v sporočilu za javnost, bo satelit konec tedna že tisočič obkrožil Zemljo. Doslej so uspešno izvedli dve tretjini načrtovanih aktivnosti za zagon satelita v vesolju. Vsi vitalni podsistemi dobro delujejo, kar pomeni, da je satelit uspešno prestal dinamične obremenitve med izstrelitvijo ter prvih tisoč termomehanskih obremenitvenih ciklov v orbiti, so poudarili.

Zagon satelita, ki ima maso 65 kilogramov, bo predvidoma končan decembra letos, prihodnje leto pa bodo začeli izvajati tehnološke demonstracije, so dodali.

Nemo HD in Trisat sta v vesolje kot prva slovenska satelita poletela 3. septembra. Trisat ima maso zgolj pet kilogramov in je v prvi vrsti namenjen testiranju robustnosti nove vesoljske elektronike. S posnetki tega nanosatelita si med drugim obetajo napredek na področju spremljanja onesnaženosti površine morij z oljnimi madeži ali plastiko, določevanja žarišč velikih požarov in zaznavanja vulkanskega prahu v višjih plasteh atmosfere za potrebe letalske industrije.