STAznanost

Mladi slovenski raziskovalci zopet zelo uspešni

Ljubljana, 17. novembra - Mladi slovenski raziskovalci so na tekmovanju mladih znanstvenikov družboslovnih smeri, ki je v organizaciji Regionalnega centra za talente Beograd II in pod okriljem Zveze za tehnično kulturo Slovenije potekalo minuli vikend na daljavo, osvojili dve zlati in dve bronasti priznanji, so danes sporočili iz zveze.

Slovenska ekipa mladih raziskovalcev, ki jo je vodila mentorica Vesna Fabjan iz Zavoda Videja, se je tekmovanja sicer udeležila tretjič zapored. Izbrana je bila na podlagi rezultatov 54. državnega srečanja mladih raziskovalcev Slovenije. Na področju sociologije je dobitnica zlatega priznanja domačega tekmovanja Živa Buzeti z Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer z nalogo Romi - marginalci v družbi? osvojila tudi zlato priznanje na tem mednarodnem tekmovanju.

Zlato priznanje je osvojila tudi Alja Nike Kastrin s Srednje zdravstvene šole Ljubljana z nalogo Strelauova teorija temperamenta in Stroopov učinek, ki pokriva področje psihologije.

Z ekonomijo se je ukvarjala Lina Jenšac z II. Gimnazije Maribor, ki je za nalogo Poraba Zoisovih štipendij pri srednješolcih prejela bronasto priznanje. S svojo nalogo z naslovom Ali in kako drža (ne)moči vpliva na posameznika s področja psihologije je Asta Gerjevič Debevec iz Šolskega centra Srečka Kosovela Sežana, Gimnazija in ekonomska šola, prav tako prejela bronasto priznanje.

Po uvodni prireditvi so tekmovalci svoje naloge predstavili v soboto, v nedeljo pa je sledila zaključna prireditev in podelitev priznanj.

Udeleženci tekmovanja so morali pred mednarodno komisijo strokovnjakov na daljavo predstaviti nalogo in odgovarjati na številna vprašanja.

Tekmovanje družboslovcev izhaja iz mnogo starejšega tekmovanja naravoslovcev The International Conference of Young Scientists in so ga tokrat organizirali tretjič. Na daljavo se je tako predstavilo 45 dijakov in dijakinj iz devetih držav. Tekmujejo pa iz psihologije, sociologije, geografije, zgodovine in ekonomije, so še dodali iz zveze.