Študija: Podnebne spremembe bi lahko bile ključne v pandemiji covida-19

Pariz, 5. februarja - Podnebne spremembe bi lahko odigrale "ključno vlogo" pri prenosu novega koronavirusa na ljudi, iz katerega se je razvila pandemija covida-19, so ugotovili britanski znanstveniki v danes objavljeni študiji. Zaradi podnebnih sprememb se namreč netopirji, ki nosijo viruse, selijo bližje ljudem.

Raziskovalci z univerze v Cambridgeu so na podlagi podatkov o temperaturah in padavinah za zadnjih sto let pripravili modele populacij več deset vrst netopirjev glede na to, v kakšnih habitatih živijo. Ugotovili so, da se je v zadnjem stoletju na jug Kitajske, v Laos in Mjanmar preselilo 40 vrst netopirjev. To je območje, kjer se je glede na genetske analize virus sars-cov-2 prvič pojavil.

Glede na to, da vsaka vrsta nosi 2,7 koronavirusa, bi lahko na tem območju trenutno krožilo okoli sto različnih koronavirusov, so zapisali v članku, objavljenem v znanstveni reviji Science of the Total Environment.

"Še zdaleč ne trdimo, da se pandemija ne bi zgodila brez podnebnih sprememb," je povedal vodilni avtor študije Robert Meyer z oddelka za zoologijo na cambriški univerzi, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Medtem ko morajo natančno pot prenosa novega koronavirusa z živali na človeka še določiti, Meyer meni, da so zaradi podnebnih sprememb in uničevanja habitatov v Aziji vrste netopirjev, ki prenašajo virus, vse bližje ljudem.

Vlade držav so pozvali, naj ukrepajo. Med drugim so jim svetovali, naj omejijo širjenje mest in kmetijskih površin, kar bo po njihovem mnenju pomagalo pri obvladovanju tveganja za nove pandemije bolezni, ki so endemične pri divjih živalih. Zavzeli so se tudi za to, da bi omejili podnebne spremembe, da bi se izognili zbiranju velikega števila vrst divjih živali v bližini ljudi.

Profesorica ekologije in biodiverzitete na londonskem univerzitetnem kolidžu Kate Jones, ki ni sodelovala pri študiji, je dejala, da je ta zanimiva, vendar pa da je pandemija posledica različnih faktorjev.