Nova študija odkriva zapleteno družbeno vedenje žiraf

Johannesburg, 24. avgusta - Za slone že dolgo velja, da so izrazito družabna bitja z močnim čutom za družino, sedaj pa so britanski raziskovalci pokazali, da so navade žiraf ravno tako kompleksne, je poročala nemška tiskovna agencija dpa. Znanstveniki Univerze v Bristolu so namreč ugotovili, da žirafe zaznamujejo močne vezi med samicami in njihovimi potomci.

Znanstveniki so raziskovali družbeno vedenje žiraf in ugotovili, da je to veliko bolj kompleksno, kot so sprva mislili. V raziskavi odkrivajo, da žirafe zaznamujejo močne vezi med samicami in njihovimi potomci ter da pri oskrbi dveh generacij mlajših žiraf sodelujejo tudi "babice".

Avtorji trdijo, da odkritje zapletenih, večplastnih odnosov na laž postavlja prepričanje, da žirafe živijo samostojno, brez povezovanja v družbo. "Neverjetno je, da je bila ta značilna, velika in karizmatična afriška vrsta tako dolgo nerazumljena," je povedala Zoe Miller, soavtorica raziskave, objavljene v britanski reviji Mammal Review.

Raziskovalka upa, da bo njeno delo pripomoglo k spreminjanju podobe žiraf kot inteligentnih in socialnih bitij in jim tako pomagalo pri preživetju. Svetovna zveza za varstvo narave (IUCN) namreč navaja, da je populacija žiraf v zadnjih 30 letih upadla za skoraj 40 odstotkov. V divjini je tako sedaj manj kot 70.000 žiraf in trend ni obetaven, še dodaja dpa.