Novogoriško univerzo bo odslej vodil Boštjan Golob

Vipava, 2. februarja - Po 26 letih vodenja rektorsko mesto Univerze v Novi Gorici (UNG) zapušča prvi in doslej edini rektor Danilo Zavrtanik. Novi rektor bo Boštjan Golob, ki bo položaj uradno prevzel danes popoldne na inavguracijski slovesnosti. Golob je, tako kot Zavrtanik, po izobrazbi fizik.

Vipava, pred Lanthierijevim dvorcem Novi rektor Univerze v Novi Gorici Boštjan Golob. Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, pred Lanthierijevim dvorcem
Novi rektor Univerze v Novi Gorici Boštjan Golob.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, pred Lanthierijevim dvorcem. Boštjan Golob in Danilo Zavrtanik. Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, pred Lanthierijevim dvorcem.
Boštjan Golob in Danilo Zavrtanik.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, pred Lanthierijevim dvorcem Prvi in doslej edini rektor Univerze v Novi Gorici Danilo Zavrtanik. Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, pred Lanthierijevim dvorcem
Prvi in doslej edini rektor Univerze v Novi Gorici Danilo Zavrtanik.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Izbira novega rektorja je potekala po posebnem internem postopku. Novogoriška univerza je zasebna ustanova in zato niso predvideni postopki kot na javnih univerzah, kjer rektorje volijo.

Novi rektor Golob je za STA povedal, da si bo še naprej prizadeval za kakovost študija. Delo bodo nadaljevali kot manjša raziskovalna univerza z nekaterimi novimi programi.

Tako kot Zavrtanik si bo Golob prizadeval tudi za postavitev kampusa, kjer bodo vse dejavnosti univerze na enem mestu, od izobraževanja do raziskovalnih ustanov, nastanitev za študente in profesorje ter ostalih prostorov za udobno življenje in delo na univerzi. Še vedno sicer ni povsem jasno, kje naj bi kampus postavili, čeprav so že večkrat predstavljali možne lokacije.

Golob je v zadnjih mesecih že delal na UNG, pred tem pa je večino časa delal na Fakulteti za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani, kjer je bil v letih 2015 in 2016 prodekan. Sodeloval je tudi z ljubljanskim Inštitutom Jožef Štefan, Evropsko organizacijo za jedrske raziskave CERN v Ženevi in Nacionalnim laboratorijem za raziskave visokoenergijskih pospeševalnikov KEK v japonski Tsukubi.

Golob je avtor ali soavtor več kot 700 znanstvenih prispevkov v mednarodnih revijah in se uvršča med deset najbolj citiranih slovenskih raziskovalcev. Za pomembne dosežke v eksperimentalni fiziki osnovnih delcev je dobil Zoisovo priznanje.