Raziskovalec Dular do sredstev ERC za potrditev koncepta svojih raziskav

Ljubljana, 7. februarja - Predavatelj in raziskovalec na ljubljanski fakulteti za strojništvo Matevž Dular je uspel pridobiti sredstva Evropskega raziskovalnega sveta (ERC) za potrditev koncepta svojih raziskav. Dularjevo vlogo so na ERC izpostavili kot eno najobetavnejših, so sporočili z ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

Dular je kot prvi slovenski raziskovalec leta 2017 uspel pridobiti sredstva ERC za utrjevanje samostojne raziskovalne poti. Z uspešno prijavo na razpis ERC Proof of concept 2022 pa se je priključil trem nosilcem raziskovalnih projektov ERC v Sloveniji, ki so že pridobili dodatno podporo raziskovalnega sveta za razvoj inovativnih potencialov svojih raziskav: Draganu Mihailoviću z Instituta Jožef Stefan ter Romanu Jerali in Nejcu Hodniku s Kemijskega inštituta, so pojasnili na ministrstvu.

Na razpis je prispelo 348 vlog, za financiranje jih je bilo izbranih 166. Tem je ERC namenil skupno 25 milijonov evrov podpore.

Kot so sporočili iz Evropske komisije, bodo prejemniki nepovratnih sredstev 150.000 evrov vredno podporo za potrditev koncepta lahko izkoristili za premostitev vrzeli med rezultati pionirskih raziskav in zgodnjimi fazami trženja. Sredstva bodo lahko porabili za preverjanje izvedljivosti znanstvenih konceptov v praksi, izkoriščanje poslovnih priložnosti ali pripravo patentnih prijav.

Do podpore so upravičeni le raziskovalci, ki so v preteklosti že prejeli financiranje ERC prek njegovih shem, so izpostavili na predstavništvu.

Dular v okviru svojega raziskovalnega projekta ERC z naslovom CABUM raziskuje pojav kavitacije iz inženirskega, fizikalnega in biološkega vidika. S svojo skupino na fakulteti za strojništvo bo zdaj svoj raziskovalni projekt nadgradil z ERC projektom za potrditev koncepta CAVIPHY - Exploitation of extreme cavitation conditions for wastewater treatment (Izkoriščanje ekstremnih kavitacijskih pogojev za čiščenje odpadne vode).

Namen projekta CAVIPHY je narediti prve korake v smeri komercializacije edinstvene naprave za predhodno obdelavo aktivnega blata iz komunalnih čistilnih naprav, ki bo prispevala k znižanju obratovalnih stroškov čistilnih naprav ter k manjšemu obremenjevanju okolja, kar je aktualno tako v Sloveniji kot v svetu, so pojasnili na ministrstvu.