NASA vključila kampanjo Univerze v Novi Gorici v svoj sistem spremljanja aerosolov in vetra nad Atlantikom

Nova Gorica, 19. februarja - Pilot Matevž Lenarčič in vodja Centra za raziskave atmosfere na Univerzi v Novi Gorici Griša Močnik sta v okviru merilne kampanje Evropske vesoljske agencije (ESA) na Zelenortskih otokih septembra 2021 uspešno opravila 11 raziskovalnih poletov. Ameriška vesoljska agencija NASA in njen laboratorij za reaktivni pogon sta podatke s teh poletov sedaj vključili v svoj sistem spremljanja aerosolov in vetra nad Atlantikom, so sporočili z univerze.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, bo s pridobljenimi podatki med drugim omogočeno poglobljeno razumevanje dogajanja v atmosferi ter kalibracija lidarja ALADIN na satelitu Aeolus.

Mednarodni projekt JATAC (Joint Aeolus Tropical Atlantic Campaign) je potekal septembra na Zelenortskih otokih in otoku Saint Croix na Karibih. Slovenska ekipa je podatke zajemala s sedmimi različnimi inštrumenti v spodnjem sloju atmosfere do višine približno treh kilometrov. Pri tem so ugotavljali velikost in barvo delcev, koncentracijo in višinsko razporeditev, prosojnost atmosfere, izvor delcev in njihovo medsebojno interakcijo.

V projektu so sodelovale NASA, francoski Nacionalni center za znanstvene raziskave (CNRS), nemško Središče za zračne in vesoljske polete (DLR), grški Nacionalni observatorij v Atenah in slovenska Univerza v Novi Gorici. Del ekipe sta bili tudi podjetji Aerovizija in Haze Instruments.