SZF Alojzu Ihanu podelila častni naziv Komunikator znanosti 2021

Ljubljana, 21. junija - Slovenska znanstvena fundacija (SZF) je na slavnostni akademiji v dvorani Državnega Sveta podelila priznanja Prometej znanosti za odličnost v komuniciranju znanosti ter za vzorno donatorstvo. Podelili so tudi častni naziv Komunikator znanosti leta 2021, ki ga je prejel Alojz Ihan z Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani.

Kot so ob priložnosti zapisali na SZF, je bilo komuniciranje znanosti na Slovenskem v letu 2021 v veliki meri usmerjeno v izboljšanje javnega razumevanja Covida-19 ter v dialog raziskovalcev in ostalih intelektualcev z državljani o pomenu ved znanosti, ki so zaradi pandemije stopila v ospredje, kot sta mikrobiologija in imunologija.

Med nagrajenimi skupinami in posamezniki so bili izpostavljeni spoštljivi in empatični pogovori z materami v stiski, ki jih je omogočil Science Mamas' Vaccine Forum, komuniciranje ustreznosti zaščitnih mask s strani Maje Remškar in njene skupine ter Znanstveno društvo Sledilnik s svojo predelavo in vizualizacijo strukturnih podatkov o pandemiji iz javno dostopnih virov.

Priznanje Prometej znanosti je za svoje zavzemanje za zanesljive znanstvene vsebine prejel Tomaž Grušovnik, za ustrezno popularizacijo imunologije, mikrobiologije in sintezne biologije pa Mojca Benčina ter organizacijski odbor simpozija V vrtincu sprememb. Za komuniciranje problematike biotske raznovrstnosti, podnebnih sprememb in okolja sta priznanje prejela Marjan Žiberna in Tilen Genov.

Pozornost ostalih prejemnikov priznanja Prometej znanosti je bila usmerjena v naravoslovne in medicinske vede (Iztok Konc), v kognitivne znanosti in umetno inteligenco (Mojca Vizjak Pavšič) ter v vesoljsko fiziologijo (Igor Mekjavič).

Častni naziv Komunikatorja znanosti 2021 so v SZF podelili Alojzu Ihanu, kar je predsednik uprave SZF Edvard Kobal utemeljil z besedami, da je "Profesor Ihan zlasti s svojim vzgledom odličnega suverenega komunikatorja pokazal, kaj, kako in koliko lahko kot klinični mikrobiolog in imunolog komunicira s splošno javnostjo tako s sestavki v dnevnem časopisju, v okviru radijskih in televizijskih oddaj ter na spletu."

Nominiranca za častni letni naziv Komunikator-ica znanosti sta bila tudi Borut Štrukelj s Fakultete za farmacijo Univerze v Ljubljani ter Zarja Muršič iz Znanstvenega društva Sledilnik, Ljubljana, ki sta prejela listino finalista in finalistke nacionalnega izbora.

Priznanja Prometej znanosti za vzorno donatorstvo so prejeli Alenka Šelih, Barica Marentič Požarnik, Mitja Lainščak, Miha Japelj, Žiga Šmit in Rudolf Kropivnik.

Na slovesnosti so podelili tudi plakete Aleksandre Kornhauser-Frazer, ki jih podeljuje Sklad Pro Natura. Prejeli sta jih Mateja Godec in Nina Žumen.