STAznanost

STA z novima evropskima razvojnima projektoma

Ljubljana, 2. januarja - Slovenska tiskovna agencija (STA) bo z letom 2023 začela sodelovati pri dveh evropskih projektih, sofinanciranih v okviru programa Obzorje Evropa. Projekt OMINO se osredotoča na preobilje informacij, projekt TWON pa na mehanizme, ki jih uporabljajo spletna družbena omrežja.

Projekt TWON, pri katerem je vodilni partner Univerza v Amsterdamu, je osredotočen na preučevanje tega, kako izbira določenih internih mehanizmov delovanja spletnih družbenih omrežij vpliva na celoten sistem. Namen je razviti nove empirične metode za preučevanje tovrstnih mehanizmov na podlagi izdelave neke vrste dvojčkov spletnih družbenih omrežij.

Končni cilj je ugotoviti, kakšne mehanizme je mogoče razviti za zmanjševanje negativnih vplivov spletnih družbenih omrežij na demokratični diskurz na platformah, katerih primerni cilj je ustvarjati dobiček.

V projektu, ki je ovrednoten na skoraj tri milijone evrov, iz Slovenije sodeluje tudi Inštitut Jožef Stefan, trije partnerji so iz Nemčije, med drugim Inštitut Robert Koch, sodeluje pa tudi inštitut za filozofijo in družbeno teorijo Univerze v Beogradu.

Projekt OMINO, ki ga bo izvajal konzorcij pod vodstvom Tehniške univerze v Varšavi, je sofinanciran v višini 1,3 milijona evrov in bo potekal v obliki izmenjave raziskovalcev v okviru akcije Marie Sklodowska Curie.

Osredotočal se bo na preobremenjenost z informacijami, tako na teoretični kot tudi na praktični ravni. STA bo s pomočjo akademskih partnerjev delala predvsem na razvoju modelov in orodij za obdelavo informacij, ki so primerni za medijsko industrijo.

V konzorciju sodelujejo še Tehniška univerza v Vroclavu, Univerza Modul iz Dunaja, izraelski univerzi Bar Ilan in Technion ter Leibnizov inštitut za družbene vede (GESIS) iz Nemčije, med pridruženimi partnerji pa so med drugim še podjetje APA IT iz Dunaja, Univerza Notre Dame iz ZDA in Tehnološka univerza Nanyang iz Singapurja.

STA se že več kot desetletje poglobljeno ukvarja z razvojem novih tehnologij v medijih. "Z raziskavami in razvojem smo se začeli sistematično ukvarjati pred dobrimi desetimi leti in uspeh na teh dveh razpisih je dokaz, da smo ubrali pravo pot," je dejal vodja skupine za digitalno strategijo na STA Naum Dretnik.