Nasa: Možnosti za trčenje Zemlje z novo odkritim asteroidom zelo majhne

Washington, 14. marca - Možnosti, da bo novo odkriti asteroid leta 2046 zadel Zemljo, so zelo majhne, je sporočila ameriška vesoljska agencija Nasa. Po nekaterih napovedih bi lahko asteroid v velikosti 50-metrskega olimpijskega bazena trčil v naš planet na Valentinovo 2046, vendar so znanstveniki te ocene sedaj precej omilili, poročajo tuje tiskovne agencije.

Asteroid z oznako 2023 DW, ki so ga prvič opazili 26. februarja, ima premer približno 50 metrov in potrebuje okoli 271 dni, da obkroži Sonce, je sporočila Nasa, ki poleg Evropske vesoljske agencije (Esa) spremlja njegovo gibanje.

Asteroid se je hitro znašel na vrhu seznamov asteroidov Nase in Ese, ki predstavljajo nevarnost za Zemljo. Nekateri mediji so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP celo objavili zaskrbljujoče naslovnice z opozorili zaljubljencem, naj odpovejo svoje načrte za Valentinovo, 14. februarja 2046.

Konec prejšnjega meseca so znanstveniki napovedali, da obstaja možnost ena proti 847, da bo asteroid zadel Zemljo. V nedeljo se je glede na ocene Esa ta verjetnost povečala na ena proti 432. Nasa je podala podobne ocene.

Vendar je vodja urada Ese za planetarno obrambo Richard Moissl za AFP danes povedal, da je verjetnost, da asteroid zadane Zemljo, čez noč padla na ena proti 1548. "Z vsakim opazovanjem se bo zniževala, dokler najpozneje v nekaj dneh ne doseže nič," je pojasnil in dodal, da nam ni treba skrbeti zaradi tega asteroida.

Tudi predstavnik Nase za planetarno obrambo Lindley Johnson se je strinjal, da "v tem trenutku ne bi smel biti nihče zaskrbljen".

A natančne poti asteroida še ni mogoče z gotovostjo napovedati. "Ko se odkrije nove objekte, je pogosto potrebnih več tednov zbiranja podatkov za zmanjšanje negotovosti in ustrezno napovedovanje orbit za prihodnja leta," je na Twitterju sporočila Nasa.

Analitiki bodo še naprej spremljali asteroid 2023 DW in posodabljali napovedi, ko bo prišlo še več podatkov, so še zapisali.