STAznanost

Na hekatonu z odprtimi podatki Mestne občine Celje razvijali koncepte za izboljšanje življenja občanov

Celje, 20. junija - Na hekatonu z odprtimi podatki Mestne občine Celje (Hack Celje), ki ga je občina v Tehnoparku Celje organizirala v sodelovanju z inštitutom Danes je nov dan, so udeleženci v ekipah razvijali koncepte in prototipe za izboljšanje vsakdanjega življenja občanov. Zmagal je koncept Servis49, ki omogoča dvosmerno komunikacijo med občani in občino.

Kot so danes sporočili z občine, so veliko izhodišč za mlade kreativce, ki so ustvarjali na hekatonu, dobili na majskem dogodku GovJam - Celje Online, na katerem so iskali predloge in ideje za novo spletno stran Mestne občine Celje.

Udeleženci so na hekatonu Hack Celje v začetku junija ob pomoči mentorjev konceptualizirali, skicirali in razvijali prototipe rešitev, ki so podatke Mestne občine Celje uporabile na zanimive načine. Ekipe z dvema do štirimi člani so lahko uporabile lastno izvirno idejo ali pa reševale enega izmed ponujenih izzivov, kot na primer optimizacija kolesarskih poti, semafor pomembnih projektov, interaktivni zemljevid zelenih površin, učljivi chat-bot vsevednik, nadgradnja portala za pobude Servis48 in druge, so navedli.

Zmagovalne koncepte je izbrala štiričlanska žirija, ki so jo sestavljali predstavniki Mestne občine Celje, inštituta Danes je nov dan, mariborske fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko in tehnološkega sponzorja. Komisija je pri izboru zmagovalcev nagradila ekipe, ki so pokazale razumevanje za specifike sodelovanja občine s prebivalci, pa tudi tiste, ki so se uspešno izognile generični uporabi storitev, ki so že prosto dostopne na trgu.

Zmagovalni koncept Servis49 je bil nagrajen z denarno nagrado v vrednosti 700 evrov. Gre za nadgradnjo portala Servis48 v spletno aplikacijo z dodatnimi vsebinami in lojalnostnim sistemom. Ekipa, ki so jo sestavljali Barbara Lipnik, Benjamin Lipnik in Kiti Kelvišar, je žirijo prepričala predvsem s svojim konceptom dvosmerne komunikacije med občani ter občino. Kot je utemeljila žirija, jih je prepričal domišljen prototip spletnega mesta, še najbolj pa njihova predstavitev "tinderja za dogodke".

Drugo mesto je osvojila ideja Open.Celje, tretje mesto ideja Cwitter. Obe ekipi sta bili za svoji rešitvi nagrajeni s 150 evrov.