Evropsko srečanje mladih statistikov letos v organizaciji Statističnega društva Slovenije

Ljubljana, 27. junija - Statistično društvo Slovenije bo organiziralo 23. Evropsko srečanje mladih statistikov, ki vsaki dve leti poteka pod okriljem združenja Bernoulli. Med 11. in 15. septembrom bo potekalo preko spleta, na njem pa se bo z raziskovalnimi temami na področju matematične statistike in verjetnosti predstavilo okoli 60 mladih raziskovalcev iz Evrope.

Kot je za STA povedal predsednik lokalnega organizacijskega odbora Andrej Srakar z Inštituta za ekonomska raziskovanja, je osrednji namen dogodka omogočiti prostor, kjer se gradijo generacije bodočih vodilnih mladih matematičnih statistikov in raziskovalcev s področja verjetnosti.

Na dogodku, ki je zaprte narave, je predstavitev udeležencev mogoča samo s povabilom organizatorja. Sodelujejo lahko mladi raziskovalci, ki so mlajši od 30 let, ali imajo od dve do osem let raziskovalnih izkušenj. Predstavita se lahko največ dva povabljena predstavnika različnih evropskih držav po izboru mednarodnega znanstvenem odbora dogodka, ki ga sestavljajo izbrani pretekli udeleženci dogodka. Na dogodek se raziskovalci prijavijo prek spletne prijave, ki je odprta le še do petka.

Prvo Evropsko srečanje mladih statistikov je potekalo v letu 1978 v Wiltshireu v Veliki Britaniji, od tedaj pa je potekalo dvaindvajset takšnih srečanj, z zadnjima dvema v Beogradu 2019 ter Atenah 2021. "Skozi leta so mnogi danes mednarodno vodilni statistiki in matematiki v svojih mladih letih svoje raziskovalne teme predstavljali ravno na tem dogodku," je povedal Srakar, ki se je srečanja leta 2021 skupaj z Jakobom Peterlinom z Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani udeležil tudi sam.

V lanskem letu pa je osrednje mednarodno združenje za matematično statistiko in verjetnost Bernoulli Society prvič doslej dodelilo organizacijo njihovega tradicionalnega dogodka Sloveniji. Lokalni organizacijski odbor poleg Srakarja sestavljata Peterlin in Damjan Manevski z Inštituta za biostatistiko in medicinsko informatiko ljubljanske medicinske fakultete. Organizatorji upajo, da bo letošnji dogodek pomembno prispeval tudi k poznavanju in aktivnostih na področju statistike v Sloveniji.