Indija uspešno izstrelila vesoljsko plovilo proti Luni

New Delhi, 14. julija - Indija je danes uspešno izstrelila vesoljsko plovilo Chandrayaan-3, s katerim namerava konec avgusta na površje Lune poslati lunarni rover. To je sicer že drugi indijski poskus pristanka na Luni, s katerim se želi postati četrta država za ZDA, Rusijo in Kitajsko, ki bi ji to uspele.

Vesoljsko plovilo je uspešno vzletelo iz vesoljskega centra Sriharikota v južni zvezni državi Andra Pradeš. Če bo tudi preostanek misije potekal po načrtih, bo Chandrayaan-3 med 23. in 24. avgustom varno pristal blizu malo raziskanega južnega pola Lune, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Če želimo doseči pomembno znanstveno odkritje, se moramo odpraviti na novo območje, kot je južni pol, čeprav je tam tveganje za pristanek večje," je po poročanju britanskega BBC pojasnil vodja indijske vesoljske agencije Isro Sreedhara Panicker Somanath.

Indijski premier Narendra Modi, ki je sicer trenutno na obisku v Franciji, pa je na Twitterju zapisal, da misija nosi upe in sanje celotnega indijskega naroda.

Vesoljsko plovilo Chandrayaan-3 je sestavljeno iz pristajalnega modula Vikram in lunarnega roverja Pragyan. Po pristanku na Luni bo rover raziskoval bližnje območje ter zbiral slike, ki jih bo nato poslal na Zemljo v analizo.

Zadnji indijski poskus pristanka na Luni se je pred štirimi leti končal neuspešno, saj so znanstveniki izgubili stik s plovilom, ko je bilo od Lunine površine oddaljeno le 2,1 kilometra. Indija tako še vedno upa, da bo postala četrta država za ZDA, Rusijo in Kitajsko, ki bi ji uspel pristanek na Luni, in tudi prva država na svetu, ki bi pristala na južnem polu Lune.