Astronavti za pot okrog Lune so si ogledali svoje vesoljsko plovilo

New York, 10. avgusta - Ameriška vesoljska agencija Nasa je v sredo v vesoljskem centru Kennedy na Floridi za štiri astronavte, ki bodo v prihodnjem letu poleteli okrog Lune, pripravila ogled kapsule Orion, v kateri bodo bivali v času misije. Mešana ameriško-kanadska posadka naj bi šla na pot predvidoma konec leta 2024.

Vodstvo Nase je sicer v sredo opozorilo, da lahko pride do zamud in preložitev prve poti človeka okrog Lune po več kot pol stoletja, med drugim zaradi preverjanja zanesljivosti toplotne zaščite kapsule.

Ob lanskem testnem poletu okrog lune brez posadke so namreč ugotovili, da se je toplotna zaščita na dnu kapsule nepričakovano oluščila.

Po testnem poletu s človeško posadko Nasa pripravlja vrnitev človeka na Luno, vendar pa bitudi ta del misije Artemis lahko preložili s konca leta 2025 v leto 2026.

Za pristanek dveh astronavtov na Luni je namreč predvideno pristajalno plovilo zasebnega podjetja Space X z imenom Starship HLS.

S kapsulo Orion bodo leteli štirje astronavti, dva bosta ostala v njej, v Starship HLS pa se bosta preselila astronavtka Christina Hammock Koch in pilot Victor Glover, ki bosta predvidoma prva ženska in prvi temnopolti astronavt na Luni.

Medtem, ko bosta poveljnik misije Reid Wiseman in prvi kanadski astronavt v lunarnem programu Jeremy Hansen krožila okrog lune, bosta Glover in Hammock Koch teden dni raziskovala lunarno površino.

Vendar pa trenutno ni zanesljivo, da bo podjetju Space X uspelo pravočasno pripraviti svoj pristajalni modul. Prvi tesni polet se je namreč aprila končal z eksplozijo nekaj sekund po izstrelitvi.

Nasa se bo pristanku na Luni zavezala šele takrat, ko bo Space X s Starship HLS med drugim opravil več uspešnih izstrelitev in poletov v orbito.