Indija po pristanku na Luni cilja tudi na Sonce

New Delhi, 28. avgusta - Manj kot teden dni po tem, ko je indijska sonda Chandrayaan-3 pristala na malo raziskanem južnem polu Lune, je indijska vesoljska agencija Isro danes sporočila, da bo kmalu izstrelila tudi satelit, s katerim bo raziskovala Sonce. Plovilo bo opazovalo predvsem njegovo fotosfero in kromosfero ter preučevalo vpliv Sonca na vreme v vesolju.

"Izstrelitev satelita Aditya-L1, prvega indijskega vesoljskega observatorija za preučevanje Sonca, je načrtovana za 2. september," je na omrežju X, nekdanjem Twitterju, zapisala vesoljska agencija.

Aditya, kar v hindujščini pomeni sonce, bo izstreljena v halo orbito približno 1,5 milijona kilometrov od Zemlje. "To bo zagotovilo večjo prednost pri opazovanju dejavnosti Sonca in njegovega vpliva na vreme v vesolju," je pojasnila Isro.

Vesoljsko plovilo bo med drugim opazovalo zunanji plasti Sonca, znani kot fotosfera in kromosfera. Prav tako bo preučevalo vesoljsko vreme, vključno s sončevim vetrom, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Medtem ko sta ameriška vesoljska agencija Nasa in Evropska vesoljska agencija ESA že poslali sonde za preučevanje Sonca, bo to prva takšna misija za Indijo. Do nje prihaja manj kot teden dni po tem, ko je indijska sonda Chandrayaan-3 varno pristala na Luni in s tem postala prvo plovilo, ki je pristalo v bližini doslej malo raziskanega Luninega južnega pola.

Indija je že leta 2014 kot prva azijska država v orbito Marsa poslala svoje plovilo. Načrtuje tudi skupno misijo z Japonsko, da bi do leta 2025 na Luno poslala še eno sondo, v naslednjih dveh letih pa namerava plovilo poslati tudi v orbito Venere.