Slovenija podpisala evropsko deklaracijo o kvantnih tehnologijah

Ljubljana, 22. decembra - Slovenija je podpisala Evropsko deklaracijo o kvantnih tehnologijah, s katero članice EU izražajo namen ustvariti ustrezne pogoje za raziskovanje, razvoj in uporabo teh tehnologij. Na ministrstvu za digitalno preobrazbo ob tem izpostavljajo pomen kvantnih tehnologij za krepitev suverenosti tako EU kot Slovenije.

Članice EU se s podpisom deklaracije - v imenu Slovenije jo je podpisala ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh - strinjale, da bodo sodelovale med seboj in z Evropsko komisijo v dejavnostih za skupno izgradnjo vseevropske kvantne infrastrukture prihodnosti, tako na Zemlji kot v vesolju.

Obenem so napovedale, da bodo nudile finančno podporo zagonskim in velikim podjetjem; zagotavljale več javnih naložb v evropske inovacije na področju kvantne tehnologije; skrbele za razvoj znanj in spretnosti ter usposabljanje, ki so potrebni za podporo in rast kvantnega ekosistema EU, ter med seboj usklajevale mednarodno usmerjene ukrepe za sodelovanje s tretjimi državami in mednarodnimi organizacijami.

S podpisom deklaracije bo Slovenija po navedbah ministrstva za digitalno preobrazbo dobila možnost sodelovanja v vodilnih skupinah in projektih v EU in dostop do raziskovalne infrastrukture, ki na slovenskih tleh še ni na voljo. Prav tako bo omogočeno postavljanje skupne evropske infrastrukture na slovenskem ozemlju, uporabe varnih zemeljskih in satelitskih komunikacijskih sistemov, ki bodo pokrivali celoten teritorij članic EU, vključenost v postopke standardizacije za industrijske aplikacije in nastajanje področne zakonodaje ter dostop do evropskih in svetovnih trgov.

Na pristojnem ministrstvu so prepričani, da je gospodarska in strateška vrednost kvantnih tehnologij pomembna za krepitev suverenosti EU in znotraj nje tudi Slovenije, zato je treba ustvariti ustrezne pogoje za njihovo raziskovanje, razvoj in uporabo, da bi s tem omogočili ter usmerili proces tehnološkega preskoka, ki ga te tehnologije omogočajo.

Področje kvantnih raziskav je v zadnjem času po navedbah ministrstva eno najbolj dinamičnih in najbolj pomembnih znanstvenih področij, ki jih razvijajo vsa tehnološko razvita gospodarstva in države. Slovenija pri tem po njihovih zagotovilih ni izjema, aktivnosti pa potekajo na več področjih.