Inovacije po mnenju strokovnjakov ključne za napredovanje nacionalnih gospodarstev

Ljubljana, 6. februarja - Na Institutu Jožef Stefan (IJS) danes poteka prvi slovensko-indijski dan znanosti in inovacij, kjer se posvečajo sodelovanju slovenskih in indijskih raziskovalcev pri odkrivanju znanstvenih novosti, ki so lahko zanimive za nadgradnjo v inovacije. Navzoči so se strinjali, da so inovacije ključne za napredovanje nacionalnih gospodarstev.

Prvi slovensko-indijski dan znanosti in inovacij je na pobudo ministrstva za zunanje in evropske zadeve, visokotehnoloških podjetij, centrov odličnosti in raziskovalnih inštitutov skupaj z IJS in veleposlaništvom Indije v Ljubljani organizirala Slovenska znanstvena fundacija (SZF). Namenjen je predvsem predstavitvi določenih znanstvenoraziskovalnih in tehnološko-razvojnih dosežkov, zlasti na področju naravoslovnih, tehniških in biotehniških znanosti, so sporočili z SZF.

V okviru današnjega programa potekajo predstavitve invencij, ki jih je smiselno pretvoriti v inovacije, pripravili pa so jih slovenski oz. indijski raziskovalci z IJS ter z Nacionalnega inštituta za biologijo (NIB) ter tudi že uspeli primeri inovacij Kemijskega inštituta.

Navzoče sta na dogodku med drugim nagovorila predsednica SZF Irena Lazar in direktor IJS Boštjan Zalar. Državni sekretar na ministrstvu za zunanje in evropske zadeve Marko Štucin je v uvodnem nagovoru izpostavil, da Slovenija daje velik poudarek znanstveni diplomaciji. "Verjamemo, da je znanje ključno pri uspešnem soočanju s trenutnimi izzivi. Zato podpiramo raziskovalne institucije pri vstopanju na tuje trge in že vzpostavljene dobre prakse povezovanja znanstvenih institucij in visokotehnoloških podjetij v celovito nišno predstavitev slovenske odličnosti v tujini," so njegove besede povzeli v sporočilu za javnost ministrstva.

Po njegovih besedah imata Slovenija in Indija tradicionalno odlične dvostranske odnose in že beležita inovativne projekte na področju vesoljskih tehnologij in opazovanja zemlje. Kot enega najpomembnejših je izpostavil projekt GangaSat za satelitsko opazovanje poplavnih ravnic v porečju Gangesa. "Želim si, da bi bilo v prihodnje takih projektov čim več in da bi državi še bolj okrepili sodelovanje na področju znanosti in inovacij," je še dodal.

Državni sekretar na ministrstvu za znanost in tehnologijo Indije Abhay Karandikar je predstavil vizijo in razvoj na področju znanosti in tehnologije v Indiji. Generalni direktor Raziskovalnega inštituta za znanost indijskega zunanjega ministrstva Sachin Chaturvedi je predstavil pomen znanstvene diplomacije in meddržavnega sodelovanja, veleposlanica Indije v Sloveniji Namrata S. Kumar pa kulturo znanstvenega razmišljanja in dela v Indiji.

Priložnosti za okrepitev sodelovanja slovenskih podjetij in institucij z indijskimi je zelo veliko, še posebej na tehnološkem in znanstvenem področju, kjer Indija beleži velike dosežke, so se danes strinjali udeleženci. V petih letih bo Indija namreč usposobila svojo prvo ladjo za polarne raziskave in do leta 2026 poslala tri ljudi na 6000 metrov globoko misijo pod površje oceana. Prav tako je tik po pristanku na Luni uspešno izstrelila svoj prvi satelit Aditya L1 za preučevanje sončeve fotosfere, kromosfere in korone. S tem je uradno postala za Združenimi državami Amerike, Rusijo in Kitajsko četrta država, ki zmore tudi vesoljsko misijo za preučevanje sonca.

Drugi slovensko-indijski dan znanosti in inovacij bo predvidoma potekal jeseni 2024.