Objavljena obsežna osebna knjižnica Charlesa Darwina

London, 15. februarja - Obsežna osebna knjižnica naravoslovca in biologa Charlesa Darwina je na spletu prvič objavljena v celoti. Katalog na 300 straneh prinaša popis knjižnice, ki obsega 7400 naslovov in 13.000 zvezkov. Po besedah raziskovalcev zbirka, katere večji del je bil do zdaj neznan ali neobjavljen, kaže na izjemen obseg Darwinovih raziskav.

Po pisanju nemške tiskovne agencije dpa je bilo v prejšnje sezname vključenih le 15 odstotkov knjižnice, ki obsega knjige, brošure in revije s področij biologije, geologije, filozofije, psihologije in religije, pa tudi umetnosti, zgodovine in potovanj. Med drugim je v knjižnici tudi nemška revija s prvo znano fotografijo bakterij. Prevladujejo dela v angleščini, približno polovica pa jih je bila objavljena v drugih jezikih, med drugim v nemščini, francoščini, italijanščini, španščini, nizozemščini in danščini.

Projekt, poimenovan The Complete Work of Charles Darwin Online, je trajal 18 let, objava pa sovpada z 215. obletnico Darwinovega rojstva. Vodil ga je John van Wyhe z oddelka za biološke znanosti Nacionalne univerze v Singapurju. "Podroben pogled na celotno Darwinovo knjižnico, ki je brez primere, nam omogoča, da lahko bolj kot kdaj koli prej razumemo, da ni šlo za osamljenega človeka, ki bi delal sam, ampak strokovnjaka svojega časa, ki je gradil na znanju tisočev ljudi," je povedal. Po njegovih besedah obseg in razpon del v knjižnici kažeta na izjemen obseg Darwinovega proučevanja dela drugih. Projekt vključuje tudi virtualno rekonstrukcijo knjižnice z 9300 povezavami na dela, ki so na voljo brezplačno.

Darwin je umrl leta 1882, ob popisu njegovega doma je bilo zabeleženih več kot 2000 vezanih knjig. Raziskovalci pa so tokrat uporabili rokopisni katalog iz leta 1875, ki obsega 426 strani, ter s primerjavo okrajšanih zapisov v njem odkrili 440 doslej neznanih naslovov, ki so bili prvotno v knjižnici. Med drugi viri so še seznami pamfletov, njegove beležnice, dnevniki njegove žene Emme Darwin, knjige, ki jih je leta 1908 podaril botanični šoli v Cambridgeu, in 30 zvezkov Darwinove korespondence - zbirka pisem, ki jih je ljudem po vsem svetu.

Darwin (1809-1882), eden največjih naravoslovcev vseh časov, je razvil in predstavil evolucijsko teorijo, ki temelji na predpostavki, da so se vsa živa bitja razvila iz skupnega prednika. Na osnovi svojih opažanj je dognal tudi glavni mehanizem evolucije: to je naravni izbor, s katerim postajajo iz generacije v generacijo pogostejše tiste dedne lastnosti organizmov, ki jim dajejo večjo možnost za preživetje in razmnoževanje. Svoja dognanja je opisal v knjigah Dnevnik raziskovanj in O nastanku vrst, ki jo je nadgradil še z monumentalnim delom Poreklo človeka, ki pomeni vrh njegovega raziskovanja, saj je z njim svojo evolucijsko teorijo razširil na človeka.