Raziskovalca iz Univerze v Ljubljani nepričakovano odkrila nov način prehranjevanja hijen v Afriki

Ljubljana, 23. februarja - Raziskovalca ljubljanske biotehniške fakultete sta v Namibiji odkrila nenavaden in doslej neznan način prehranjevanja hijen, ki so očitno prišle na okus za ptice pevke, so sporočili z Univerze v Ljubljani. Ker takšno vedenje hijen v znanstveni literaturi še ni bilo opisano, sta se odločila natančneje raziskati in posneti ta nenavaden način lova.

Namibija, narodni park Etosha. Hijena med lovom ptic rdečekljunih tkalcev. Foto: arhiv Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani

Namibija, narodni park Etosha.
Hijena med lovom ptic rdečekljunih tkalcev.
Foto: arhiv Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani

Namibija, narodni park Etosha.
Hijena med lovom ptic rdečekljunih tkalcev.
Foto: arhiv Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani

Kot so v sporočilu za javnost zapisali na univerzi, so lisaste hijene druga največja vrsta velikih zveri v Afriki. Ljudje jih večinoma poznajo kot mrhovinarje, čeprav so v resnici tudi uspešni lovci na antilope, zebre in druge afriške kopitarje. O njihovem prehranjevanju z manjšim plenom pa je bilo, kot so navedli, do zdaj le malo znanega.

Med terenskimi raziskavami na afriških levih sta Ruben Portas in Miha Krofel iz ljubljanske biotehniške fakultete med iskanjem velikih mačk redno obiskovala vodne kotanje in izvire v narodnem parku Etosha v Namibiji. V jesenskem času se ob takšnih vodnih kotanjah pogosto zbirajo velike jate ptic pevk - rdečekljunih tkalcev. Nekega dne sta raziskovalca naletela na nepričakovan prizor, ko so se ob eni izmed vodnih kotanj štiri hijene podile za jatami teh majhnih ptic in jih poskušale ujeti.

Takšno vedenje hijen v znanstveni literaturi še ni bilo opisano, zato sta raziskovalca natančneje raziskala in posnela ta nenavaden način lova. Izmerila sta, da posamezna hijena ujame v povprečju 21 ptic na uro, pri čemer plenilci uporabljajo tri načine lova.

Kot sta opisala, je najbolj aktiven način zaganjanje v goste jate ptic, ko te pridejo do roba vode, da bi pile. Pri tem hijene tudi skačejo v zrak in poskusijo zgrabiti ptice med letom. Drug način lova je tek za pticami, ki so na tleh, tretji pa je pobiranje ptic, ki so padle v vodo in si zmočila krile, kar jim otežuje pobeg.

"Manjše ptice so sicer redko plen velikih zveri, ki večinoma lovijo živali, ki so podobne velikosti kot same ali večje od njih. Vendar so hijene znane po svojem prilagodljivem vedenju in očitno so se vsaj ponekod naučile, da si lahko svojo prehrano popestrijo tudi s ptičjimi priboljški," so navedli.

Kot so dodali, pa ptice tudi pri teh hijenah verjetno še vedno ne predstavljajo pomembnega vira hrana. Raziskovalca sta namreč izračunala, da bi morale hijene dnevno posvetiti sedem do 15 ur lovu na ptice, če bi želele na ta način zadovoljiti svojo celotno dnevno potrebo po hrani. Izsledke svojih opažanj sta raziskovalca te dni objavila v ameriški znanstveni reviji Food Webs.