S projektom TeachXR do izboljšanja izobraževalnega procesa
Ljubljana, 22. septembra - Na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani so v Laboratoriju za multimedijo avgusta začeli projekt TeachXR, ki se osredotoča na raziskovanje in uvajanje naprednih tehnologij navidezne, obogatene in razširjene resničnosti v osnovnih in srednjih šolah. Z aktivnostmi želijo izboljšati izobraževalni proces, so sporočili s fakultete.
Učinkovita uporaba naprednih tehnologij lahko služi kot dopolnitev ali deloma nadomestek tradicionalnih oblik poučevanja, so zapisali na Fakulteti za elektrotehniko. Služijo lahko tudi kot orodje za alternativno izvajanje dela učnega procesa, pripomorejo k večji učinkovitosti ter interaktivnosti učnega okolja, lahko pa se kot učni proces uporabi tudi sam postopek izdelave vsebin in orodij.
V projekt TeachXR je vključenih 10 partnerjev in povezuje tri univerze, tri srednješolske centre in gimnazije, osnovno šolo, dva javna zavoda. Projekt bodo izvajali do aprila 2026. Kot del ukrepov načrta za okrevanje in odpornost ga je razpisalo ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, ki projekt financira in nadzoruje potek ter izvajanje projekta.
V sklopu projekta, katerega cilj je popestritev in dopolnitev klasičnih učnih vsebin z vpeljavo naprednih tehnologij, bodo učiteljem v osnovnih in srednjih šolah nudili usposabljanja in gradiva za vključevanje tehnologij XR v učni proces, vzpostavljeni pa bodo tudi učni laboratoriji za spoznavanje in preizkus tehnologij XR.
Izobraževanja bodo izvajali na področju celotne Slovenije, v Kopru, Novem mestu, Ljubljani, Slovenskih Konjicah, Mariboru in Markovcih, s tem pa napredne tehnologije približali tudi šolam izven Ljubljane. Glavni koordinator projekta je Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, vsebinsko pa ga bo vodil asistent Klemen Pečnik.
V Sloveniji bodo vzpostavili najmanj šest učnih laboratorijev, tri v Ljubljani in po enega v Novem mestu, Slovenskih Konjicah ter Markovcih za uporabljanje, testiranje tehnologij in razvoj novih orodij. Partnerji na projektu bodo poskušali zagotoviti čim večji doseg z decentraliziranim izvajanjem delavnic po celotni Sloveniji ter izdelavo orodja, ki bo omogočalo večjo vključenost vseh področij, so še zapisali na fakulteti.