V Biotehniškem centru Naklo odprli dendrološki laboratorij
Naklo, 27. septembra - V Biotehniškem centru Naklo so danes svojemu namenu slovesno predali dendrološko učilnico oziroma laboratorij. Nova pridobitev bo dijakom na programih vrtnarstva in hortikulture olajšala pridobivanje ključnih znanj, ki jih primanjkuje in so pomembna za vzdrževanje zelene infrastrukture v urbanih okoljih.
Dendrološki laboratorij so vzpostavili v okviru projekta ArborTech, v katerem sodeluje pet partnerjev, in sicer po en iz Hrvaške, Slovaške in Španije, iz Slovenije pa poleg Biotehniškega centra Naklo še Arboretum Volčji Potok. Projekt je prek programa Erasmus+ sofinanciran iz evropskih sredstev.
Cilj projekta je zagotoviti strokovni pristop k prepoznanim potrebam po zeleni infrastrukturi v urbanem okolju z ustreznim programom poklicnega izobraževanja in usposabljanja, ki ponuja osnovno arboristično znanje, spretnosti in kompetence za vzdrževanje zelene infrastrukture v urbanem okolju.
Namen projekta je bil razviti in integrirati vsebine s področja arboristike v že obstoječe formalne programe poklicnega izobraževanja in usposabljanja v srednješolskih centrih, razviti izobraževalno platformo, postaviti fizični in virtualni dendrološki laboratorij ter promovirati arboristiko in njen pomen.
Kot je pojasnila vodja projekta ArborTech Martina Kramarič, so želeli s projektom predvsem izboljšati osnovna znanja srednješolcev, ki obiskujejo programe vrtnar in hortikulturni tehnik. Priznani strokovnjak Peter Ribič, ki poučuje na Biotehniškem centru Naklo in zelo dobro pozna področje arboristike, namreč opaža, da med tistimi, ki skrbijo za zelene površine, primanjkuje znanj o pravilnem vzdrževanju dreves v urbanih okoljih.
Gre za znanja, kot so ustrezna obdelava tal, uporaba ustreznih drevesnih opor, pravilno prepoznavanje bolezni in škodljivcev, pravilno obrezovanje ter uporaba ustreznih tehnik sajenja in vzdrževanja. Najbolj pomembno pri vrtnarskem programu pa je, kot je poudaril Ribič, prepoznavanje drevesnih vrst in poznavanje njihovih značilnosti.
"Brez tega znanja se v okolju dela preveč napak," je opozoril Ribič, ki se mu zdi ključno poznavanje, kam katero rastlino posaditi. "Če rastlino damo na pravo mesto, bo tam lepo rasla, potrebovala bo manj nege, ne bo dvigovala tlakov in smetila," je najpomembnejšo odločitev vrtnarjev orisal Ribič.
V okviru projekta so razvili štiri nove strokovne module, ki jih bodo v Biotehniškem centru Naklo vključevali v formalna programa vrtnar in hortikulturni tehnik ter v neformalne programe s področja arboristike. Najbolj opazna pridobitev pa je nova dendrološka učilnica, ki bo služila kot učni poligon.
V učilnici oziroma laboratoriju nastaja kolekcija materialov, kot so storži, lubje in semena dreves. Trenutno imajo v kolekciji 90 primerkov dreves in grmov, v prihodnje pa se bo še zbirka še dopolnjevala. Hkrati so vzpostavili tudi virtualni laboratorij oziroma spletno učno platformo, tako so vsebine vsem dostopne tudi neposredno na terenu.
Poleg odprtja nove dendrološke učilnice so danes v Biotehniškem centru Naklo izvedli še en dogodek, in sicer so dolgoletno sodelovanje z avstrijskim Biosfernim parkom Nockberge okronali z odkritjem informacijske table parka in s podpisom medsebojnega partnerskega dogovora. Ob tej priložnosti so pripravili tudi okroglo mizo o pomenu učenja v naravi.