STAznanost

Prizadevanja AmCham Slovenija za učenje digitalne pismenosti v šolah

Ljubljana, 21. novembra - Slovenija vidno pada na lestvicah znanj in veščin digitalne pismenosti, opozarjajo pri Ameriški gospodarski zbornici v Sloveniji (AmCham Slovenija). Ob tem pozivajo k čimprejšnji uvedbi digitalnega jezika - računalništva in informatike kot obveznega predmeta. Ocenjujejo, da je računalniška pismenost v času umetne inteligence nujna veščina.

Rezultati nedavne mednarodne raziskave računalniške in informacijske pismenosti ICILS kažejo na upad računalniške pismenosti med mladimi, so v sporočilu za medije zapisali pri AmCham Slovenija. Raziskava prav tako kaže, da samo enajst odstotkov slovenskih osnovnošolcev pri delu za šolo vsakodnevno uporablja informacijsko-komunikacijske tehnologije. To je najmanjši odstotek med vsemi državami v raziskavi.

Raziskava je preverjala tudi računalniško mišljenje, ki se nanaša na sposobnost prepoznanja problemov iz resničnega sveta, ki so primerni za računalniško obravnavo in ob tem razvije oziroma ovrednoti algoritemske rešitve teh problemov. Ugotovitve kažejo, da so slovenski osnovnošolci na tem področju občutno pod povprečjem. "V času umetne inteligence in kibernetske (ne)varnosti je to nesprejemljivo," menijo pri AmCham Slovenija.

Ob rezultatih raziskave ICILS je minister za vzgojo in izobraževanja Vinko Logaj napovedal nekaj sprememb v učnih načrtih. Po njegovih besedah bodo v prenovljenih učnih načrtih za vse predmete načrtovani tudi cilji s področja digitalnih kompetenc, prenovili bodo tudi didaktična priporočila in učne načrte računalništva in informatike. V pripravi pa naj bi bili tudi programi usposabljanja učiteljev in ravnateljev za uvajanje prenovljenih učnih načrtov. Pri AmCham prenovo učnih načrtov pozdravljajo, a hkrati poudarjajo, da je nujna uvedba obveznega predmeta, ki bi poučeval znanja računalništva in informatike.

Zanje je ključnega pomena razločevati med šolskim predmetom, ki bi sistematično razvijal celoten spekter znanj računalništva in informatike in digitalnimi kompetencami. Navajajo, da zgolj vključevanje vsebin v druge predmete odsvetuje strokovna delovna skupina za vključitev temeljnih vsebin računalništva in informatike v slovensko šolstvo RINOS. Ta opozarja, da se je podajanje znanja iz računalništva, informatike in digitalne kompetence zgolj kot del drugih predmetov izkazalo kot nekakovostno in neučinkovito.